پارلمان مقدونیه با رای اکثریت نمایندگان، تغییر نام این کشور به مقدونیه شمالی را تائید کرد. شرح آنلاین – رادیو آلمان، ۸۰ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده پارلمان مقدونیه تغییر نام این کشور به «مقدونیه شمالی» را تائید کردند. تائید پارلمان درخصوص تغییر نام می توند سبب پایان مناقشات ۱۰ ساله میان این کشور و […]

پارلمان مقدونیه با رای اکثریت نمایندگان، تغییر نام این کشور به مقدونیه شمالی را تائید کرد.

شرح آنلاین – رادیو آلمان، ۸۰ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده پارلمان مقدونیه تغییر نام این کشور به «مقدونیه شمالی» را تائید کردند.

تائید پارلمان درخصوص تغییر نام می توند سبب پایان مناقشات ۱۰ ساله میان این کشور و یونان به شمار آمده و همچنین مسیر عضویت آنها در اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را نیز هموار کند.

گفتنی است یونان و مقدونیه بیش از سه دهه مذاکراتی را برای تغییر نام مقدونیه انجام داده بودند که در نهایت در تابستان گذشته توافق میان این دو کشور به دست آمد. طرفین توافق کردند که از نام جدید «مقدونیه شمالی» هم در عرصه بین‌المللی و هم در سطح روابط دو جانبه استفاده کنند.

از سوی دیگر نزدیک به ۱۴۰ کشوری که پیشتر نام جمهوری مقدونیه را به رسمیت شناخته بودند، باید نام جدید این کشور را هم به رسمیت بشناسند.