دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفر خواست برای شهرام جزایری و نیز عراقچی معاون ارزی رئیس کل سابق بانک مرکزی به همراه آقاخان طی هفته گذشته خبر داد.

در گفتگو با خبرنگار شرح آنلاین، عباس جعفری دولت آبادی با اعلام این خبر گفت: پرونده این افراد طی روز های آتی به دادگاه ارسال می شود.

وی همچنن با اشاره بر عدم خرید و فروش ارز در برخی صرافی ها با نرخ های اعلامی ، تصریح کرد: در خواست ما از رئیس بانک مرکزی این است که تدبیری اندیشیده شود و صرافی‌ها بر اساس قیمت مورد تایید خرید و فروش کنند.

دادستان تهران ادامه داد: اگر این اقدام صورت گیرد دلارهای نگهداری شده مردم جذب بازار می‌شود.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه همکنون طلا و ارز مردم از منازلشان سرقت می شود از دولت و بانک مرکزی خواست  به وعده خود در خصوص سپرده های ارزی عمل کنند چرا که با این اقدام مانع از سرقت ارز و طلا خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه نمیتوان از مردم انتظار داشت برای شناخت صرافی های مجاز به سایت مراجعه کنند گفت: بانک مرکزی باید در بحث صرافی‌ها نظارت بیشتری داشته و با صرافی های غیر مجاز برخورد کند.

عباس جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه در رابطه با اخلال گران ارزی طی یک ماه اخیر ۱۴۶ نفر دستگیر شده‌اند افزود: تاکنون ۲۵ کیفرخواست صادر شده که در این ارتباط بیش از ۱۰۰ نفر در بازداشت بوده و تعدادی از این متهمان با وثیقه آزاد گردیده اند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران تاکید کرد: با دلالانی که مانع پایین آمدن قیمت ارز هستند برخورد جدی تری صورت گیرد.