کارگران، بازنشستگان،فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی تبریز در دیدار نوروزی دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز خواستار حضور نمایندگانی از قشر کارگر و بازنشستگان در مراکز تصمیم گیری شدند دیدار نوروزی و هم اندیشی کریم صادق زاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر کلانشهر تبریز و رییس کانون کارگران بازنشسته  تامین اجتماعی تبریز با استقبال […]

کارگران، بازنشستگان،فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ورزشی تبریز در دیدار نوروزی دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز خواستار حضور نمایندگانی از قشر کارگر و بازنشستگان در مراکز تصمیم گیری شدند

دیدار نوروزی و هم اندیشی کریم صادق زاده تبریزی دبیر اجرایی خانه کارگر کلانشهر تبریز و رییس کانون کارگران بازنشسته  تامین اجتماعی تبریز با استقبال گسترده کارگران و بازنشستگان برگزار  شد.

به گزارش پایگاه خبری شرح آنلاین، کریم صادق زاده در این دیدار با  اشاره به پیام نوروزی امسال مقام معظم رهبری اظهار داشت: تأکید رهبر انقلاب در پیام نوروزی سال ۹۶ بر اصل مهم اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید واشتغال حاوی نکات ارزشمندی  بود که با توجه  همه مسئولان میتواند  سرفصل جدیدی را در فعالیت های توسعه ای کشور به همراه آورد.

دبیر اجرایی خانه  کارگر تبریز افزود: در این پیام موضوع مهم اقتصاد آن هم اقتصادمقاومتی در اولویت قرارگرفته و زمینه موفقیت در این عرصه به افزایش تولید داخلی مربوط  شده که قطعا تحقق آن  به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری  منجر می شود و درواقع رفع بسیاری از مشکلات کشور در عملیاتی شدن درست اقتصاد مقاومتی‌  تحقق می یابد.

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز با اشاره به نقش نیروی انسانی در این زمینه خاطرنشان کرد: نیروی انسانی در بخش های مختلف ودر راس آن کارگران بهترین نقش را در این زمینه  دارند وکارگران استان آذربایجان شرقی در طول سالهای گذشته نشان داده اند که به خوبی در عرصه تولید به انجام وظیفه بپردازند اما تحقق آن نیازمند مدیریت صحیح در واحدهای تولیدی است.

همین گزارش حاکی است در حاشیه این آیین  که با استقبال گسترده کارگران و بازنشستگان استان آذربایجان شرقی برگزار شد همچنین محمد مسگری رییس کانون کارگران بازنشسته استان  نیز طی سخنانی  در مصاحبه با خبرنگار واحد خبری با اشاره به مشکلات کارگران بازنشسته گفت: ما خواستار آن هستیم که تبعیض های میان دریافتی بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی با صندوق های کشوری و لشگری از میان برداشته شود و به غفلت دولت و مجلس در این خصوص پایان داده شود.

مسگری افزود: ریشه اصلی مشکلات کارگران به عدم وجود نمایندگان این قشر در مراکز تصمیم گیری مربوط می شود که لازم است کارگران و بازنشستگان با انتخاب  نمایندگان خود عملا در تصمیم گیری ها نقش ایفا کرده و از حقوق خود دفاع کنند.

رییس کانون کارگران بازنشسته استان آذربایجان شرقی در ادامه برای نمونه به طرح بحث غیر اصولی جداسازی درمان تامین اجتماعی اشاره  وآن را خیانتی بزرگ به جامعه کارگری و بازنشستگان دانست و گفت: این موضوع کاملا غیرکارشناسی است و با وجود دلایل آشکار بر غیرقانونی بودن اجرای چنین طرحی و اعنراضات مکرر جامعه کارگری و بازنشستگان نسبت به آن با هدف دست اندازی به اموال کارگران و بازنشستگان طرح و مصرانه پیگیری می شود که در صورت وجود نمایندگان واقعی از این قشر چنین مسایل غیرکارشناسی امکان طرح پیدا نمی کند.

رییس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگری استان  نیز در این زمینه در مصاحبه با خبرنگار واحد خبری  بر ضرورت حضور نمایندگان واقعی از کارگران و بازنشستگان در نهادهای قانونگذاری تأکید کرد و گفت: فقدان نمایندگان واقعی قشر کارگر و بازنشسته سبب شده تا این قشر نتواند به خوبی از حقوق خود دفاع کند.

ناصر چمنی با اشاره به حضور تعداد محدودی از نمایندگان واقعی قشر کارگر در مجلس شورای اسلامی افزود: همین حضور اندک نمایندگان کارگر سبب شده تا  ممانعت زیادی دربرابر تصمیات غیر اصولی در قبال کارگران ایجاد شود اما این کافی نیست و باید با حضور بیشتر نمایندگان این قشر فضا برای تصویب قوانین حمایتی فراهم شود.

رضا عظیم آذری رییس کانون انجمن های صنفی حرف کارگران استان آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این دیدار  با انتقاد از مشارکت فعال کارگران و بازنشستگان در انتخاب نمایندگان واقعی این قشر در تمامی مراکز تصمیم سازی گفت: با وجود آنکه جامعه کارگری و بازنشستگی بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهند متاسفانه به دلیل فقدان نمایندگانی از قشر خود در مراکز تصمیم گیری نمی توانند از مزایای حمایتی لازم برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه سایر اقشار در مقاطع مختلف توانسته اند به نحو مناسب از حقوق خود دفاع کنند افزود: تحقق این امر بواسطه معرفی و حضور نمایندگانی از قشر خود در نهادهای تصمیم گیری بوده است.