قربانعلی فرخزاد که در بین اشخاص حقیقی بیشترین ارز دولتی واردات کالا را دریافت کرده و با سود حاصل از فروش آن در بازار آزاد، کارخانه ورشکسته ماشین‌سازی تبریز را خریده ، ۱۱ دی‌ماه از سوی قاضی ۵ روز فرصت یافت که پول‌ها را بازگرداند اما موفق به این کار نشد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از تسنیم، سیداکبر حسینی امامی وکیل قربانعلی فرخزاد مالک کارخانه ماشین سازی تبریز متهم به اخلال در نظام ارزی کشور از عدم موفقیت وی در استفاده از فرصتی که دادگاه به او داده بود تا تعهد ارزی خود را پرداخت کند خبر داد و گفت: این کار زمان‌بر و پیچیده است و نیاز به فرصت بیشتری دارد که توسط موکل تقاضا شده و او اکنون منتظر رأی دادگاه است.

وی در این خصوص که گویا متهم مدعی است که پول را بازگردانده گفت: متأسفانه به دلیل وجود تعارض بین بخشنامه‌های مختلف بانک مرکزی و نبود نظام و پروسه تعریف شده در این خصوص و همچنین زمانی که گذشته است، موکل اکنون باید مابه‌التفاوت بیشتری را برای رفع تعهد ارزی خود و رد مال پرداخت کند.

این وکیل دادگستری با اشاره به سطح اندک سواد موکلش افزود: او مفاهیم حقوقی و تخصصی که در دادگاه مطرح می‌شود را متوجه نمی‌شود و چون ساده‌لوح است، دادگاه فکر می‌کند که او خود را به تجاهل زده است در حالی که من او را فردی قربانی و بزه‌دیده می‌دانم.

قربانعلی فرخزاد عملیات ارزی خود را در صرافی تیمور عامری از مدیران بازنشسته حراست بانک مرکزی انجام می‌داده و فردی به نام مکی سلطانی از کارکنان این صرافی به وکالت از او با تأمین ریال مورد نیاز برای دریافت ارز و ارائه پیش‌فاکتورهای جعلی، ارز دولتی را برای وارد کردن ورق استیل و دیگر اقلام از بانک دریافت و در بازار آزاد می‌فروخته است.