رئیس شورای طرح «شهر دوستدار کودک» گفت: در این طرح اهتمام ما در مناسب سازی و ایجاد فضاهای مناسب برای بروز خلاقیت هر چه بیشتر در کودکان است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، محمد عزتی با حضور در برنامه تلویزیونی «تبریزیم» با بیان این مطلب اظهار داشت: کودکان هم شهروندان تبریزی هستند که حق دارند از فضاهای عمومی، پارکها، فضاهایی مناسب برای تفریح و.. برخوردار شوند.

عزتی با تاکید بر تلاش این طرح برای رشد خلاقیت کودکان است، افزود: هدف اصلی شهر دوستدار کودک بر این اساس است که با همکاری شهرداری ها و سایر اداره ها مثل بهزیستی و…امکان بروز خلاقیت کودکان را به حداکثر برسانیم..

وی خاطرنشان کرد: در پروسه‌های عمرانی و برنامه‌ریزی‌ها به هر صورت ما یک محل بازی را در پارکها طراحی می‌کنیم، چه بهتر است این وسایل به گونه‌ای طراحی شود که حداکثر خلاقیت کودکان بروز کرده و کودک ضمن استفاده از این وسایل یک بازی فکری هم با آنها انجام داده تا چیزهایی جدیدی هم یاد گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز با اشاره به جزئیات طرح «شهر دوستدار کودک» گفت: دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک کمتر از یک ماه گذشته از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و توسط معاون امور عمرانی وزیر کشور ابلاغ شده است.

عزتی ادامه داد: در این دستورالعمل تیمی شامل معاونت عمرانی شهرداری، معاونت خدمات شهری شهرداری، روابط عمومی، نماینده شورای اسلامی شهر و برخی دستگاههای خارج از شهرداری پیش بینی شده است.

به گفته وی، برای اجرای این طرح کمیته و کارگروهی تشکیل یافته که دبیرخانه آن در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری‌ها پیش بینی شده است.

رئیس شورای طرح «شهر دوستدار کودک» از برپایی نشستی در این خصوص در ۲۵ دی ماه جاری خبر داده و گفت: سازمان شهرداری ها نشستی در این خصوص با همکاری یونیسف در اصفهان برگزار می‌کند که هدف از آن همفکری و هم اندیشی برای اجرا و تدوین آیین نامه و دستورالعمل‌های مورد نیاز است.

عزتی خاطرنشان کرد: با ابلاغ این دستورالعمل‌ها تبریز جزو اولین شهرهایی خواهد بود که در این کارگروه شروع بکار می کند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، اظهار داشت: هر روز مشکلات زیادی مثل افزایش جمعیت، مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا و.. در شهرها رخ می دهد که در این بین سالمندان، معلولان و کودکان قشرهای حساس جوامع شهری هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در پایان تصریح کرد: امروز ما چیزی به اسم حاشیه نشین نداریم و چنین ادبیاتی به پایان رسیده است.