(شرح آنلاین )- رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با توجه به تشکیل پرونده های متعدد کلاهبرداری در رابطه با سایت دیوار چند روز بعد از اعلام گزارش رشد کسب و کار ها در این وبسایت ، خواستار مسدود سازی آن شد.

رئیس پلیس فتا ی تهران بزرگ  با بیان اینکه پلیس فتا خواستار مسدود شدن سایت دیوار است، نسبت به جرائم رخ داده در این سایت واکنش نشان داده و گفت : تاکنون بیش از ۳۰۰۰ پرونده پیرامون فعالان این سایت به دست آمده است.

سرهنگ تورج کاظمی تاکید کرد: مدیران این سایت نمی‌توانند آگهی‌ها را کنترل کنند و با توجه به افزایش جرائم پیرامون این وبسایت، پلیس فتا از دادستان تهران خواستار مسدودسازی این مجموعه شده است.

وی  گفت : وقتی که یک شماره تلفن هم آگهی ماشین در دیوار گذاشته ، هم یخچال و هم پرنده قطع به یقین کلاهبردار است.

رئیس‌پلیس فتا ی تهران بزرگ با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده  در ارتباط با کلاهبرداری در سایت دیوار گفت: مجوز این سایت از سوی پلیس فتا صادر نشده است.

وی اظهار داشت: البته ناگفته نماند که اصولا پلیس فتا در چرخه اعطای مجوز به فروشگاه‌های اینترنتی جایگاهی ندارد و نقش نظارتی روی این سامانه‌ها را برعهده دارد.

سرهنگ کاظمی گفت: این سایت به بازاری تبدیل شده که مجرمان به‌راحتی در آن می‌چرخند و طعمه را شناسایی کرده و لطمات مالی سنگینی را به بار می‌آورند.

وی در صحبت‌های خود اشاره‌ به نام فروشگاه‌های اینترنتی خرید و فروش کالای دست دوم دیگری به طور خاص نکرده اما تاکید نمود:   همه این سایت‌ها باید ضریب امنیتی و نظارتی خود را افزایش دهند.

صحبت‌های سرهنگ کاظمی در حالی مطرح می‌شود که چند روز قبل مجموعه دیوار در طی گزارشی مفصل از رشد کسب‌وکارهای حاضر در این پلتفرم خبر داده بود و تعداد کلی آنها را  ۳۸۲ هزار و ۱۹۱ مورد تخمین زده بود.

دیوار همچنین خبر داده بود ، تمامی کسب‌وکارهای حاضر در این مجموعه رشد ۵۲ درصدی را تجربه کرده‌اند و با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی حاکم بر جامعه، بازار خرید و فروش کالای دست دوم به بازار گرمی تبدیل شده است.