مهر ، ( شرح آنلاین ) - اتفاقاتی که پس از شکست استقلال برابر پرسپولیس رخ داد و موجی از انتقادات علیه کاپیتان آبی‌پوشان را به دنبال داشت، سیدمهدی رحمتی عقب نکشید و این ماجرا را وارد مرحله تازه‌ای کرده است.

سید مهدی رحمتی که فوتبالش را از سال ۱۳۷۴ با تیم نوجوانان پاس شروع کرد و بعد به دخانیات رفت، از زمانی که برای گذراندن خدمت سربازی به تیم فجر سپاسی رفت و چهار فصل در این تیم بازی کرد، در فوتبال ایران چهره شد و به تیم سپاهان پیوست.

این دروازه بان ۱۰ سال پس از اولین قراردادی که در فوتبال بسته بود به تیم استقلال آمد و دو فصل برای این تیم بازی کرد اما پیشنهاد خوب و رقم درشت مس کرمان این بازیکن را از جمع آبی‌ها جدا کرد و رحمتی دو فصل را در مس کرمان سپری کرد. او لیگ نهم را با قراردادی قابل توجه به تیم سپاهان پیوست و از سال ۱۳۸۸ دروازه بان اول تیم ملی فوتبال ایران شد.

کاپیتان این روزهای استقلال پس از دو فصل بازی در سپاهان سال ۱۳۹۰ به استقلال برگشت و سه فصل برای این تیم بازی کرد اما به دنبال اختلاف نظری که با امیر قلعه نویی پیدا کرد به تیم پیکان پیوست و یک فصل همراه با ناکامی را در این تیم سپری کرد و مجدداً به استقلال برگشت.

سید مهدی رحمتی سال ۱۳۹۴ به استقلال برگشت و از آن زمان تاکنون یکی از مردان شماره یک این تیم بوده و در کنار وحید طالب لو و حسین حسینی به تناوب درون دروازه آبی‌های تهران قرار گرفت. در این مدت اما همواره حرف و حدیث‌هایی پیرامون این دروازه بان وجود داشته است.

رحمتی تلاش می کند مرد شماره یک استقلال باشد

مخالفان وی معتقدند مهدی رحمتی تلاش‌های زیادی می‌کند که مرد شماره یک باشد و در همین راستا دخالت‌هایی هم در امور تیم داشته اما هیچگاه این نظر مخالفان از سوی مسئولان و کادر فنی تأیید رسمی نشده است. با این حال رحمتی از نظر فنی ضعف‌هایی هم دارد که در بازی‌های بزرگ بیشتر به چشم می‌آید و به همین خاطر انتقاد از عملکرد او هم کم نبوده است.

سید مهدی رحمتی روز اول بهمن ۱۳۹۱ در اقدامی از تیم ملی فوتبال ایران به صورت موقت خداحافظی کرد و علت این اتفاق را «تصمیمی شخصی و نیاز به استراحت و آرامش» عنوان کرد. تصمیمی که کارلوس کی‌روش نیز از آن حمایت کرده و گفت: «دلیل این تصمیم‌گیری رحمتی را نمی‌دانم و اینکه آیا به مسائل شخصی مربوط است یا خانوادگی ولی اگر واقعیت داشته باشد ما باید به چنین تصمیمی احترام بگذاریم». رحمتی در خرداد ۱۳۹۲ عذرخواهی‌اش از کی‌روش را اعلام کرد و گفت: «آماده‌ام که به تیم ملی کمک کنم، اگر هم دعوت نشوم در خانه دست به دعا خواهم بود تا تیم ملی موفق باشد». وی همچنین در سال ۱۳۹۳ در برنامه ورزش از نگاه دو اعلام کرد که «در مورد کناره‌گیری از تیم ملی اشتباه کرده‌ام». او پس از خداحافظی از تیم ملی هرگز به تیم ملی دعوت نشده‌است.‌

پس از دربی هشتاد و نهم که منجر به شکست یک بر صفر استقلال شد و فرشید اسماعیلی ضربه پنالتی را با یک ضربه «چیپ» به بیرون زد، پرونده جدیدی از مسائل حاشیه‌ای و انتقادات فراوان پیش روی رحمتی باز شد که جرقه آن را وینفرد شفر در نشست خبری زد و تاکید کرد که پنالتی زن تیم از نظر او پاتوسی بوده اما رحمتی گفته است که اسماعیلی ضربه را بزند.

پس از این اظهار نظر بود که هجمه شدیدی از انتقادات به سوی رحمتی روانه شد و شدتش آنقدر زیاد بود که منجر به نیمکت نشینی وی در دیدار برابر سایپا و الهلال شد. این انتقادات نه تنها در فضای مجازی به اوج خود رسید بلکه در دیدار با سایپا از روی سکوها هم به گوش رسید.

هواداران استقلال که از شکست در دربی ناراحت بودند رحمتی را عامل اصلی این شکست می‌دانستند و در شعارهایی خواستار جدایی وی از این تیم شدند. همین هجمه‌ها باعث شد تا شفر او را در دیدار برابر الهلال هم نیمکت نشین کند. هر چند عنوان شد که رحمتی مصدوم بوده اما نگاهی به عملکرد وی در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که رحمتی معمولاً به ندرت مصدوم می‌شود و همیشه از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار دارد.

فاز جدید اختلافات رحمتی و استقلال

اما ماجرای اختلاف رحمتی با هواداران استقلال وارد مرحله تازه ای شده است.

پس از انتقادات پرتعداد از رحمتی در فضای مجازی، و روی سکوها این دروازه‌بان پیگیر سرنخ‌هایی شده تا به افرادی برسد که این «خط» ها را می‌دادند. تحقیقات او به اینجا رسیده که رد پای چند لیدر و بوقچی در حمله‌ها و توهین‌ها وجود داشته و آنها بودند که چنین فضایی را برای کاپیتان استقلال به وجود آورده اند.

مهدی رحمتی پیش از سفر استقلال به قطر برای برگزاری دیدار با الهلال به پلیس فتا مراجعه و از چند بوقچی شکایت کرده و قرار است در بازگشت از قطر این موضوع را به طور جدی پیگیری کند. این در حالی است که گفته می‌شود رحمتی به نتایج دیگری هم رسیده که نقش نزدیکان دو سرمربی پیشین استقلال در این هجمه‌ها هم اثرگذار بوده اما هنوز این موضوع برایش قطعی نشده است.

 

منبع : مهر

س ب۶۳/