( شرح آنلاین ) - سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم متری شش و نیم رسید و سیدجمال ساداتیان این جایزه را دریافت کرد.

سیدجمال ساداتیان در مورد فیلمش با تاکید بر اینکه متری شش و نیم فیلم خیلی پرزحمتی بود گفت: این فیلم ۵ماه فیلمبرداری و ۱۵ ماه پیش تولید و فیلمبرداری و ده هزار هنرور معتاد کارتن خواب داشت.

تهیه کننده فیلم شش و نیم ادامه داد: این فیلم نتیجه طرز تفکر کارگردان جوان سینما سعید روستایی بود.

وی با اشاره بر اینکه سینما کارکرد زیادی دارد اظهار داشت : یک بزرگی می گفت زمانی که زبان از بیان قاصر می شود تصویر به خدمت می آید.

ساداتیان با گلایه از گردش مالی چرا ما سینما را در استانداردی قرار دادیم که اگر ۲تریلیون نقدینگی است گردش مالی سینما ۲۰۰ میلیارد باشد؟

تهیه کننده متری شیش و نیم در ادامه گفت: سینما و حوزه هنر را جدی بگیریم.

وی تاکید کرد:  برای توسعه فضاهای فرهنگی با سخاوت بیشتر کار کنیم. همانطور که برای توسعه توریسم و صنعت بودجه اختصاص دادیم برای توسعه فضاهای فرهنگی هم بودجه اختصاص بدهیم.

هومن بهمنش مدیر فیلمبرداری متری شیش و نیم گفت: بزرگترین تجربه این جشنواره این بود که معمولا مدیر فیلمبرداری و صدابرداری برای مردم جذابیت ندارد ولی در این جشنواره کامنت های بسیاری از سوی مردم دریافت کردم و فکر کردم هیچوقت نباید حرفه ام را عوض کنم. از همه ممنونم ما جایزه مان را از مردم و داوران گرفتیم.

 

 

کارگردان فیلم متری شش و نیم نیز از پلیس و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد کرد.