ایلام،(شرح آنلاین) - فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) مرحوم سرهنگ طهماسبی را نمونه صبر و تدبیر انقلابی دانست.

سرهنگ پاسدار جمال شاکرمی شامگاه امروز در مراسم یادواره درگذشت سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی با بیان این مطلب ابراز داشت: طهماسبی مردی بود که شاید از خصوصیات بارزش صادق بودن و تعهد و وفاداریش به نظام و انقلاب است.

وی اظهار داشت: وی مردی بود که هرگز به دشمن اجازه عرض اندام نداد، او امیدوار به آینده انقلاب و دارای نگاهی مهربان به همه اعم از بسیجی، سرباز و مردم بود.

سرهنگ شاکرمی عشق به امام حسین (ع) را شاخصه بارز دیگر مرحوم طهماسبی عنوان کرد و گفت: او با این روحیه اش مرد روزهای سخت و سرمایه ای پایان ناپدیر برای حرکت های انقلابی بود، مردی چابک، بی باک، فرمانبر نظام و رهبری و امام انقلاب بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با اشاره به دیگر خصوصیات این فرمانده فقید سپاه گفت: در قاموس طهماسبی نمی شود و نمی شد وجود نداشت و به عنوان یک حماسه ساز از ستون های انقلاب بود.

سرهنگ شاکرمی در ادامه ابراز داشت: از جاذبه های این مرد بزرگ مراسم ختم و تشییع وی بود که چنین حادثه ای ما ندیدیم که با حضور مردم این چنین باشکوه برگزار شود، وی مرگ زیبایی پشت سر گذاشت طوری که شهادت گونه بود.

وی گفت :اگر بپرسید چرا عبدالصاحب به این درجه رسید و قله های ترقی را طی نمود فقط حاصل سیره امام (ره) بود طوفان حوادث طهماسبی را عوض نکرد او امام را شناخت و فرمان رهبری برایش فصل الخطاب بود.

سرهنگ شاکرمی در پایان تاکید کرد: این فرمانده فقید ریشه در بین مردم داشت به شهیدان تاسی می کرد، نگاه جهادی عاشقانه وی به خدمت ستودنی بود و در یک کلام آدم زمانه نبود و من نیز بخشی از موفقیت هایم را مدیون این مرد بزرگ هستم.

این یادواره با عزاداری برای این فرمانده فقید سپاه و مشارکت مردم در بزرگداشت خاطره وی به پایان رسید.

همچنین در حاشیه این یادواره محمدتقی قاسمی وخدا رحم سحری از فرماندهان دوران دفاع مقدس به ذکر خاطرات وخصوصیاتی از مرحوم سرهنگ طهماسبی پرداختند.