تبریز،(شرح آنلاین) - تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به تصویب لایحه پالرمو امروز برگزار شد.

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز امروز در محل مسجد امیرالمومنین(ع) این دانشگاه با حضور تعدادی از استادان و فعالان دانشجویی در حالی برگزار شد که عدم پذیرش لایحه پالرمو توسط سران قوا مطالبه اصلی آنها از مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی بود.

در این مراسم دکتر علی مشایخی از استادان این دانشگاه با بیان اینکه تصویب یا عدم تصویب لایحه پالرمو تاثیری در اقتصاد و معیشت مردم ایران ندارد گفت: FATF و پالرمو ماحصل یک کارگروه مشترک توسط سران جی ۸ است تا با پولشویی مبارزه شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با پولشویی فی نفسه امری مبارک است افزود: ایران در سال ۸۷ در همین رابطه مصوبه لازم را در مجلس شورای اسلامی گذرانده و یکی از پیشگامامن مبارزه با تامین مالی نهادهای تروریستی و پولشویی است اما در لایحه پالرمو متاسفانه سپاه پاسداران، وزارت بهداشت، شرکت های دانش بنیان، موسسه رویان، حزب الله لبنان، وزارت علوم، وزارت ارشاد و شخص سردار قاسم سلیمانی جزو نهادهای تروریستی شناخته شده و تمامی هزینه کرد در این مجموعه ها باید با نظارت اروپایی ها صورت گیرد.

مشایخی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری این امر یک خود تحریمی است و پس از تص.یب ان ۳۰ سال بعد در کتاب های درسی فرزندانمان از آن به عنوان ترکمانچای دوم یاد خواهد شد چرا که آقای ظزیف وزیر امر خارجه هم راضی به دادن تضمین در خصوص آن نشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: حامی درجه یک تروریسم در منطقه عربستان سعودی است و متاسفانه به دلیل ضعف دیپلماسی خارجی کشور در این سال ها اکنون عربستان برای ما تعیین تکلیف کننده شده است و بر پالرمو اعمال نظر می کند.

مشایخی گفت: این چه بدبختی است که وزرای کشور از رهبر انقلاب برای تایید آن کمک می خواهند در حالی که دشمنان قسم خورده انقلاب می گویند : برای براندازی اقتصادی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد؟

وی با اشاره به شروع انحرافات در خط انقلاب از گذشته تاکنون ابراز داشت: آیت الله منتظری فردی بود که کتاب ولایت فقیه او شالوده نظام اسلامی در کشور شد اما به دلیل ساده لوحی و تبعیت از خط منافقین و لیبرال ها امام(ره) وی را از قائم مقامی خود برکنار کرد تا انقلاب دچار انحراف نشود و حالا عده ای جنگ دیده و جانباز و ایثارگر دارند در همین مسیر غلط پیش می روند. آیا این نفوذ نیست؟

این استاد دانشگاه اضافه کرد: کلید حل مشکلات در دستان جوانان این مرز و بوم است نه در دستان غربی ها. عدهای دارند مثل زمان جنگ گرای جوانان ما در خط مقدم را به دشمن می دهندو الان در همان شرایط کربلای ۴ هستیم. وقتی ۴ سال برنامه فضایی کشور متوقف بشود نتیجه اش این می شود که ماهواره پیام در مدار قرار نمی گیرد و بیگانگان به خاطر این اتفاق کف می زنند.

مشایخی به موضع مجلس در قبال پالرمو نیز گریزی زد و گفت: از بیش از ۲۷۰ نماینده مجلس فقط ۱۲ نفر مخالف تصویب این لایحه بوده اند و هم اکنون همگی سینه چاک FATF هستند.

وی شهید احمدی روشن را نخستین شهید جنگ اقتصادی کشور دانست و گفت: ایشان ۳ روز بعد از بومی سازی قطعات مورد نیاز فناوری هسته ای کشور با گرا دادن نفوذی های داخلی در خیابان مولوی تهران شهید شد و حالا اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام می خواهد به خون ۲۰۰ هزار شهید و خون دل خانواده های عزادرشان پشت پا بزند مسئله ای نیست اما بدانند در برابر خداوند متعال مسئول هستند.

این استاد دانشگاه به مسایل اقتصادی کشور هم اشاره کرد و گفت: گوشت در کشور صادر می شود و به جایش دام زنده وارد می شود، ۷۰ تن طلای در ۲۴ تیر ماه ۹۷ از ذخایر بانک مرکزی کشور چوب حراج خورد تا خزانه کشور از ارز و طلا خالی شود و کمر کشور بشکند و این اتفاقات در حالی رخ می دهد که تنها ۱۵درصد مشکلات ناشی از تحریم هاست. اینها به عمد می خواهند با فشار بر مردم پالرمو را تصویب کنند.

علی مشایخی ادامه داد: سال ۹۳ قانون مالیات بر عواید سرمایه گذاری در حوزه مسکن تصویب نشد و اکنون قیمت مسکن به طور افسار گسیخته ای در حال بالا رفتن است اینها همان مصداق نفوذ غرب در کشور است.

وی به INSTEX هم اشاره ای کرد و افزود: این هم برجام اروپایی هاست و همان نفت در برابر غذا و  داروست، آدرس غلط به مردم ندهید. شب تصویب برجام در عظیمیه تهران دختر و گسر با هم می رقصیدند به خیال اینکه همه مشکلات کشور حل شد و حالا باید خواننده های لس آنجلسی به تهران بیایند. FATF بدتر از برجام است چون پیش نویس آن را اروپایی ها نوشته اند.

مشایخی با اشاره به تاثیر منفی کنوانسیون های بین المللی در رفاه داخل کشور گفت: قطعی برق داخل کشور در تابستان ناشی از پیوستن به کنوانسوین پاریس بود و دولتمردان مجبور بودند برای کاهش سطح مصرف حامل های انرژی قطعی های مکرر برق را به مردم تحمیل کنند مگر الان زمان اوایل انقلاب است؟!

وی ابراز امیدواری کرد مردم آذربایجان و تبریز در گام دوم انقلاب پیشتاز عمل به فرمایشان رهبر معظم انقلاب باشند.