وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمله سایبری انجام شده روز گذشته رژیم صهیونیستی به شبکه ارتباطی ایران گفت: به هیچ عنوان اجازه اختلال در شبکه ارتباطی کشور را نمی دهیم. شرح آنلاین – ایرنا: «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (سه شنبه) در همایش پدافند غیرعامل در شبکه های ارتباطی کشور در محل وزارت […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمله سایبری انجام شده روز گذشته رژیم صهیونیستی به شبکه ارتباطی ایران گفت: به هیچ عنوان اجازه اختلال در شبکه ارتباطی کشور را نمی دهیم.

شرح آنلاین – ایرنا: «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (سه شنبه) در همایش پدافند غیرعامل در شبکه های ارتباطی کشور در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نیروهای متخصص و جوانان توانمند کشور در مقابل حملات سایبری ایستادگی خواهند کرد و هیچ زمان اجازه نمی دهند ارتباطات کشور دچار وقفه شود.
وی بیان داشت: اینکه عده ای فکر کنند می توانند شبکه ارتباطی ایران را دچار اختلال کنند، خیال خامی بیش نیست و شبکه، همواره پایدار خواهد ماند.
آذری جهرمی از جمع آوری مدارک و شواهد حمله سایبری دیروز خبر داد و گفت: این مدارک برای احقاق حق کشورمان در همه مجامع جهانی ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: دانش به دست آمده در جریان این دفع حمله سایبری را در اختیار کشورهای دوست و همسایه قرار خواهیم داد تا آنها از این تجربه استفاده کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ایستادگی در برابر حملات سایبری هرچند با مشکلاتی مواجه است، اما با هم افزایی بیشتر بین دستگاه ها و برگزاری مانورهای دقیق تر می توان بر نقاط ضعف غلبه کرد.
وی خواستار توجه جدی همه دستگاه ها به هشدارها و آسیب های سایبری شد و ادامه داد: این پذیرفته نیست که دستگاهی نسبت به این هشدارها بی توجه باشد.
عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا افرادی که آسیب پذیری سامانه ها را شناسایی و اطلاع رسانی می کنند، مورد تشویق قرار گرفته و حتی برای آنان جایزه در نظر گرفت.

مرز های سایبری ایران بدون نگهبان نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروزه در جهان با یک عده شرور مواجه هستیم که برای آسیب رساندن به کشورهای دیگر تلاش می کنند «آب را از سرچشمه آلوده کنند» در حالی که پیش تر اینگونه نبود.
وی به اقدام های پیشین صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به زیرساخت های کشورمان اشاره کرد و گفت: آنها تلاش کردند این اقدام ها را از جانب ایران به جهانیان معرفی کنند.
آذری جهرمی گفت: اقدام روز گذشته در حمله سایبری به کشورمان هم از قبل برنامه ریزی شده بود و در حالی که تصور آنها این بود که آسیب خواهیم دید، جوانان و متخصصان کشور از چندروز پیش اقدام های اولیه را شناسایی کرده و با آغاز حمله در روز گذشته به موقع دفع شد.
عضو هیات دولت دوازدهم گفت: آسیب پذیری مذکور قرار بود با ایجاد کدهای خاص در شبکه ارتباطی کشور عمل کند که به هوشیاری به موقع دفع شد.
وی بر ضرورت حفظ و افزایش هوشیاری در کشور تاکید کرد و گفت: مرزهای سایبری ایران بدون نگهبان نیست و همانگونه که آنها نیروهای متخصص برای حمله دارند، ما هم جوانان متخصص برای مقابله داریم.
آذری جهرمی ادامه داد: حملات سایبری به کشورمان تنها مربوط به روز گذشته نبوده است و بزودی اطلاع رسانی دقیقی از همه حملات انجام شده و اقدام های مقابله ای منتشر خواهد شد.
وزیر ارتباطات گفت: امروزه حملات پراکنده سایبری علیه کشورمان جای خود را به حملات منظم دولتی داده است و همه آنها را در مجامع بین المللی رسوا خواهیم کرد.
وی افزود: به رغم ادعاهای دشمنان، این مردم هستند که در این حملات بیشترین آسیب ها را می بینند و ما برای جلوگیری از آسیب دیدن مردم از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

شبکه سیگنال رسانی صدا و سیما تکمیل شد

آذری جهرمی یکی از اقدام های مهم در مقابل تهدید های دشمنان را ایجاد و تقویت شبکه سیگنال رسانی زمینی به صدا و سیما برشمرد و گفت: این شبکه به زودی در یک مراسم رسمی وارد مدار خواهد شد و پس از آن امکان قطع تصویر در نقاط مختلف کشور از بین خواهد رفت.
عضو هیات دولت به بروز بحران های طبیعی در سال گذشته که موجب اختلال شبکه های ارتباطی شده بود، اشاره کرد و گفت: بر همین اساس و با شناسایی مشکلات و رفع آنها اکنون یک شبکه خاص ارتباطی برای مدیریت بحران ایجاد شده که امکان ارسال پیامک، صوت و تصویر را به صورت همزمان دارد.
وی از طراحی شبکه «رینگ وایرلس» برای شهر تهران خبر داد که اکنون آماده بهره برداری شده است.
آذری جهرمی به پایداری خوب شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و در عین حال بر ضرورت تداوم کارهای جدی تر برای ارتقای آن تاکید کرد.

شبکه های توزیع استانی ایجاد می شود

وزیر ارتباطات گفت: شبکه های توزیع ترافیک استانی با هدف تمرکز زدایی در دستور کار قرار گرفته است تا با ایجاد آنها در مواقع بحران شاهد پایداری بیشتر شبکه ارتباطی کشور باشیم.
به گفته وی؛ اکنون شبکه ارتباطی کشور به پایداری خوبی رسیده است که باید برای بهتر شدن آن تلاش کرد.
آذری جهرمی افزود: زمانی در کشور پس از وقوع یک حمله سایبری از وقوع ان آگاه می شدیم اما امروز به گونه ای شده است که در بدو شروع حمله در جریان آن قرار می گیریم و اقدام ها براساس آن آغاز می شود.