وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه‌هایی مانند دارو به دروغ می‌گویند که تحریم وجود ندارد.‏

به گزارش شرح آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی امروز در مراسم رو نمایی از چهار داروی ایرانی که در وزارت بهداشت برگزار شد ، تصریح کرد: اگر قرار است با تحریم مقابله کنیم، نمی‌توان این کار را با شعار انجام داد و باید عمل کرد؛ تحریم ‏نوعی جنگ و حمله به منافع یک ملت است.

وی با اشاره بر اینکه رئیس ‏جمهوری آمریکا به دنبال فریب افکار عمومی است افزود:  هیچ انسانی از تحریم ‏و جنگ استقبال نمی‌کند، مگر افکار بیماری که همه با هم در یک جا جمع شدند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: به هر حال باید از فرصت تحریم و اجبار ایجاد شده ‏استفاده کنیم.‏

دکتر هاشمی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم هیچ محصولی ‏وارد بازار شود، مگر اینکه کیفیت و استاندارد داشته باشد تصریح کرد: مصرف کنندگان بهتر است از محصولات ایرانی استفاده کنند و در مقابل تولیدکنندگان نیز نباید از این فرصت سوءاستفاده کنند، بلکه باید ‏اعتماد از دست رفته را از مسیر ارتقای کیفیت و رعایت انصاف برگردانند.‏

وی ادامه داد: راه مقابله با زیاده خواهی و تهدیدهای آمریکا، تلاش در داخل کشور است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در راستای مقابله با تحریم ها احترام ‏به علم و تجربه بشری و گذر از خودبزرگ بینی و استفاده از دانش دنیا و تولید محصولات بومی و داخلی و حمایت از این محصولات ‏توسط مردم و بیمه‌ها و دولت اهمیت دارد.

قاضی زاده هاشمی با اشاره بر اینکه قانون گذاری های مناسبی در این زمینه صورت گرفته است ادامه داد: در اجرا ضعف‌هایی وجود دارد که ‏بخشی از آن مربوط به ارائه کنندگان است.‏

وی با بیان اینکه تحریم ها در حوزه دارو نیز اثرگذار است گفت: این به معنی خودباختگی نیست، بلکه به معنی محکوم کردن ‏ظلمی است که در حق مردم ایران می‌شود.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره بر اینکه ایران بیش از ۳۰ سال است که به عنواوین مختلف در تحریم است گفت: افتخار نمی‌کنیم که تحریم هستیم، اما افتخار می‌کنیم که ملت مقاومی هستیم.‏

وزیر بهداشت درباره طب سنتی و اسلامی بیان کرد: باید رسانه ها باید مراقب باشند آنچه در حوزه طب سنتی و اسلامی ترویج می کننددر حوزه شیادی نباشد .

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت برخی از این مراکز را تعطیل می کند و بعد تصویر این افراد که در برخی موارد حتی دیپلم هم نداشته اند در بعضی رسانه ها منتشر می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در خصوص داروهای رو نمایی شده امروز نیز گفت: هفته گذشته ۹ داروی ایرانی رو نمایی گردید و امروز با گذشت کمتر از یک هفته شاهد رو نمایی از چهار داروی جدید هستیم که نشان از همت عمومی برای افزایش سطح بهداشت و درمان کشور است.

   داروهای رونمایی شده

شربت خوراکی ژل رویال که در موارد درمانی مفید است، ژل تزریقی مفاصل که برای سالمندان موثر است، ‏پانسمان زخم‌های بایولوژیک و ماده اولیه درمان هپاتیت C امروز رونمایی گردید، همچنین ۲ ‏محصول دیگر مرتبط به شرکت‌های دانش بنیان نیز امروز رونمایی می‌شود.‏