وزیر سابق بهداشت در آخرین نشست کاری اش با معاونان خود گفته است: دولت با تعلل در پرداخت 500 میلیون یورو کمک مالی به این وزارتخانه به عمد می خواهد صدای مردم را در بیاورد.

به گزارش شرح آنلاین ، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت کشورمان در آخرین نشست کاری خود با معاونان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این باره گفته است: یکی از دلایلی که من می خواهم استعفا بدهم کمک ۵۰۰ میلیون یورویی به بخش بهداشت کشور است.

وی اظهار داشت: سران سه قوه چند جلسه نشستند و جلسه کردند و بعد هم برای رهبر معظم انقلاب در این خصوص استدلال کردند. اسشان هم در این موضوع دقیق شدند و به رئیس جمهور فرمودند که شخصا نامه بنویسید. رئیس جمهور نامه نوشت و ۶۰ روز بعد ایشان موافقت کردند و به صندوق توسعه کشور ابلاغ شد.

وزیر سابق بهداشت افزوده است: این پول برای این بود که صنعت داروی کشور نخوابد، تجهیزات پزشکی کشور نخوابد، مردم به خاطر دارو تجهیزات پزشکی نمیرند. ۶۰ روز هست که این دستور روی زمین مانده است. الان بیمه سلامت به بیمارستان ها و دانشگاه ها پول نمی دهد.

قاضی زاده هاشمی بیان داشته است: اگر این کار اتفاق نیفتد کشور با بحران مواجه می شود، چرا دستور را ۶۰ روز است که خوابانده اید. این به آن پاس می دهد آن به این. چقدر با صندوق توسعه و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه رفت و آمد کردیم؟ سه بار دولت در این باره مصوبه داده است. اگر عمدی در کار نیست پس چیه؟ شما می خواهید سر و صدای مردم را درآورید.

وی ادامه داده است: ما با هم تعارف نداریم. بعد می گویند ما این مبلغ را به صورت وام می دهیم.کی؟ از سال ۱۴۰۱ که دیگر دولت دوازدهمی نیست. خوب بی انصافا چرا اینکار را می کنید؟ چرا نگهداشتید؟ چرا اذیت می کنید؟ طبیعی است که اگر فردا دارو پیدا نشد تجهیزات نبود اگر خط تولید خوابید یقه چی کسی را می گیرند؟ یقه ماهارو می گیرند؟

قاضی زاده هاشمی گفته است: منطقی نگاه کنیم با ماندن من هیچ چیز عوض نمیشه. الا اینکه آسیب ها افزایش پیدا خواهد کرد. شاید این تغییر کمک کند به اینکه دوستانی بیایند و حداقلش این است که آنچه تعهد کرده اند انجام بدهند.

فیلم این خبر را در زیر ببینید.