رئیس جمهور گفت: به نظر من با شرایطی که داشتیم کار دولت ارزشمند و قابل قبول است. دولت همه توان خود را به‌کار گرفته تا مردم زندگی آرامی داشته باشند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از  خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز چهارشنبه چهارم فروردین در جلسه هیات دولت گفت: سال ۱۴۰۰ را به ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی مجددا تبریک می‌گویم. این اولین جلسه دولت در سال ۱۴۰۰ است و البته جلسات دیگر اقتصادی، اشتغال و دولت الکترونیک را انجام دادیم.

وی ادامه داد: دولت در طول ۱۷ هفته‌ای که تا پایان دوره خود در پیش رو دارد یک روز را تعطیلی نخواهد داشت. کرونا و تحریم این دو هدف مهم ما است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در این چهارماه تلاش می‌کنیم تا تحریم ظالمانه از روی سر مردم بر داشته شود. معتقدیم اگر ۵+۱ به میدان بیایند و به تعهدات خود عمل کنند ما هم به همه تعهدات برجامی خود بر می‌گردیم.

*** رهبر انقلاب بهانه را از ۱+۵ گرفت

روحانی تصریح کرد: این یک کلام و نکته مهمی است ما به دنیا می گوییم علی رغم سه سال تحریم ظالمانه ما به برجام باز می‌گردیم و فعلا هم قصد نداریم مساله خسارت را مطرح کنیم، مسئولین کشور به وقت خود آن را دنبال خواهند کرد. کلام رهبر انقلاب درباره تحریم ها کاملا واضح و روشن است و بهانه را از ۱+۵ برداشته است و به عنوان بالاترین مقام کشور ما با لحن و بیان صریحی گفته اند که اگر آنها جدی و واقعی به تعهدات برگردند ما هم به همه تعهدات خود بر می‌گردیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امسال، سال کرونا است و ما توصیه به سفر نمی‌کنیم. ما هنوز در مخمصه و مشکلات کرونا هستیم. امیدوارم در ماه‌های آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

وی بیان داشت: هدف مهم دیگری هم مقام معظم رهبری برای سال جدید بیان کردند که باز هم تولید است. تولید برای ما مهم است. یک بخشی از ارزش پول ملی مربوط به مسائل داخلی مانند تورم و بخشی هم خارجی است.

*** بعد از ترامپ تغییری ندیدیم

رئیس جمهور اظهار داشت: در سال ۹۹ علی رغم اینکه سال سختی بود و سال تحریم شدید، جنگ شدید و اقدامات ترامپ بود و بعد از آن هم ما تغییری را ندیدیم اما این همه افتتاحی که در سال گذشته صورت گرفت و من فقط پنجشنبه ها را می‌گویم اینها افتتاح‌های بسیار مهمی بود.

وی ادامه داد: به پالایشگاه بید‌بلند نگاه کنید، ۳.۵ میلیارد دلار برای آن هزینه شد و یک شهر است. ما تا پایان این دولت بازهم افتتاح‌های مهم خواهیم داشت. ما در سالی که گذشت در تولید تلاش کردیم. بسیاری از افتتاح‌های مهم ما مربوط به سرمایه‌گذاری‌هایی بود که در سال‌هایی انجام شد که کمی گشایش انجام شده بود. حرف اول در تولید؛ سرمایه، تکنولوژی و عدم انسداد مالی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انسداد مالی را باید از بین ببریم، اظهار داشت: بخشی از انسداد برای تحریم است و بخشی دیگر برای مشکلات دیگر است، مثلا ما یک لایحه را چند سال است که داده‌ایم و باید این گیرها را رفع کنیم. لذا باید انسداد را از بین ببریم. اینها اساس کار است. بحمد الله در زمینه فناوری و نوآوری کارهای خوبی در کشور ایجاد شده است.

روحانی افزود: عاملی که باعث می‌شود تولید شروع شود تقاضا است. شروع تولید از تقاضا و مشتری است. ما نیازمند تقاضا هستیم. تقاضا چگونه درست می‌شود؟، مردم باید در رفاه باشند و اگر اینطور نباشد تقاضا از بین می‌رود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بودجه ۹۳ درصد تحقق پیدا کرده است، تصریح کرد: در بخش‌های عمرانی این بودجه نسبت به سال ۹۸، پنجاه درصد افزایش داشته است. به نظر من با شرایطی که داشتیم کار دولت ارزشمند و قابل قبول است. دولت همه توان خود را بکار گرفته تا مردم زندگی آرامی داشته باشند.

*** وزارت صمت بگذارد بازار چهار ماه ثبات داشته باشد

وی با اشاره به ثبات در بازار سرمایه، تصریح کرد: من از وزارت صمت می‌خواهم بگذارید این چهارماه بازار ثبات داشته باشد. هرچه قرار بوده گران شود در سال ۹۹ گران شده است. مقام معظم رهبری باز هم بر تولید تاکید کردندحتما ما هم مساله تولید را دنبال می‌کنیم.

روحانی تصریح کرد: بخشی از موانع تولید دست ما است یعنی دولت باید آن را رفع کند، بخشی از آن دست قوای دیگر است. بخشی از موانع سرمایه گذاری است و یک جاهای دیگری باید رفع کنند و امنیت سرمایه‌گذاری لازم است که بخشی از آن دست دولت و بخش دیگری هم در دست نیروهای امنیتی و قوه قضائیه است.

*** نگوئیم اگر ما نگوئیم فلان شبکه ماهواره زودتر می‌گوید، حرف دروغ دیر و زود ندارد، او بیجا می‌کند حرف دروغ می‌زند

رئیس جمهور اظهار داشت: همه باید دست در دست هم دهیم که هم بتوانیم امنیت سرمایه گذاری ار تامین کنیم و هم بتوانیم کاری کنیم که مردم احساس کنند شرایط امید بخش برای اینده است. شرایط ما شرایط امیدبخش است و وحدت خود را حفط کنیم و تخریب و سیاه‌نمایی نکنیم، تبلیغات سوء را انجام ندهیم و نگوئیم اگر ما نگوئیم فلان شبکه ماهواره زودتر می‌گوید، حرف دروغ دیر و زود ندارد، او بیجا می‌کند حرف دروغ می‌زند. ما نگوئیم چون عقب می‌افتیم از آن ما تندتر علیه دولت انتقاد کنیم که مشتری ما بیشتر شود.

*** مقدمه انتخابات تخریب دولت نباشد

روحانی اضافه کرد: الان هم که در مسیر انتخابات هستیم، مقدمه انتخابات تخریب دولت نباشد. هر کسی بگوید چکار می‌کنم، بگوید از این دولت بهتر کار می‌کنم، اهلاً و سهلاً؛ دست آن کسی که بیاید و بهتر از این دولت عمل کند را می‌بوسیم.