برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، اعلام کرد که این وزارتخانه موضوع اخراج فرزندان مقامات جمهوری اسلامی از این کشور را بررسی می‌کند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از رادیو فردا، وی گفت: «می‌توانم بگویم ما داریم روی این مسئله کار می‌کنیم در حالی که من نمی‌توانم درباره پرونده‌های افراد یا گفت‌وگوهای‌مان درباره سیاست داخلی‌مان صحبت کنم».

بر اساس این گزارش، علی فریدون فرزند حسین فریدون، برادر حسن روحانی، در نیویورک دانشجوست.

گفته می شود پسر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و دختر علی لاریجانی رئیس مجلس در آمریکا مشغول به تحصیل هستند.

عیسی هاشمی، پسر معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، هم اکنون دانشجو و ساکن کالیفرنیاست.

مجتبی ذالنور، نماینده قم در مجلس و عضو جبهه پایداری پیشتر در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به ٢۵٠٠ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزو این ٢۵٠٠ نفر باشند».

با این حال، جف پرسکات، از مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما، به توئیت ترامپ واکنش نشان داده و گفته بود که «این اتهام مضحک و غلط است».

پیش از این محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان، روز ۱۰ مرداد از ترامپ خواسته بود تا فهرست بستگان مقام‌های جمهوری اسلامی را که در ایالات متحده زندگی می‌کنند یا کارت اقامت دائم (گرین کارت) دارند، منتشر کند.