تهران- مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر آمادگی پذیرش نقد در حوزه های علمیه، گفت: عده ای با شایعات درصدد تخریب روحانیت هستند و دشمن نیز در این مسیر هزینه می کند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از مهر، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح ساختمان حوزه علمیه «جعفریه» پیشوا طی سخنانی با بیان این که منکر امکان خطای روحانیت نیستیم، اضافه کرد: وظیفه ما آن است، که آسیب های روحانیت را شناخته و معالجه کنیم، نقدها را بپذیریم و درصدد اصلاح و کمال آن ها برآییم، اما روحانیت، به رغم همه آن ها حتما آماده تحمل سختی ها است، گاه شایعاتی درصدد تضعیف روحانیت می پراکنند، در جهان نیز بی حدوحصر هزینه می کنند، که ملت ایران، انقلاب اسلامی، حوزه و روحانیت را تخریب کنند، اما ما مردانی هستیم، که در سخت ترین شرایط در کنار مردم از منافع مردم دفاع و خود را قربانی و فدای مردم کردیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: منطقه ۱۵ خرداد، نگین های درخشان انگشتر انقلاب اسلامی و ستارگان فروزان نهضت اسلامی هستند، این سرزمین ها و مردمان پاک و خردمند آن و شهدای سرافراز آن در روزگار تاریکی ها و سیاهی ها چون ماهی درخشیدند و در تاریکی ستمشاهی و حاکمیت استکبار و استعمار مردمان این دیار شهیدان سرافراز به اسلام تقدیم کردند.

وی شهدای منطقه بزرگ ورامین و پیشوا را پیشگام حرکت بزرگ انقلاب دانست و گفت: زمانی که در خرداد ۴۲ دل به دریا زدید و در اوج نومیدی ها قربانی دادید، تصور نمی کردید، که امروز خورشید انقلاب بر جهان تابیده و گفتمان انقلاب اسلامی در حال تجلی در سراسر عالم است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور اضافه کرد: امروز در اقصی نقاط جهان پیام خرداد ۴۲ و مردان خردمند این دیار در حال انتشار است و بدانید به رغم همه نامردی های مستکبران عالم و همه هزینه هایی که برای به بند کشیدن مستضعفان عالم انجام می دهند، این راه ادامه خواهد یافت.

وی به هزینه ۴۰ میلیون دلاری آمریکا برای شایعه افکنی و تخریب افکار علیه ایران اشاره کرد و گفت: سایت ها، فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و … با میلیون ها دلار قارون های منطقه و خائنان به آرمان فلسطین هزینه می شود، تا پیام پیشوا و پیام انقلاب اسلامی در جهان منتشر نشود.

انقلاب اسلامی با قاطعیت راه خود را ادامه می دهد

اعرافی با بیان این که امروز خط مقاومت در منطقه و جهان پایه ریزی شده است، گفت: مرعوبان، تنگ نظران و بازماندگان از قافله انقلاب، ترسیده اند و گاه تحت تاثیر مغرضان شایعاتی را منتشر می کنند، اما بدانید، انقلاب اسلامی با صلابت به راه خود ادامه می دهد و حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیاز امروز و فردای ایران و جهان باشد، این پایگاه مقدس باید در این جایگاه قرار گیرد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در همه مناطق به ویژه در تهران باید پیشگام تربیت انسان های بزرگ، برای فردا و فرداهای ایران و جهان باشد، خطاب به طلاب گفت: باید آماده ایفای نقش سنگین و تحمل سختی ها باشید، تاریخ روحانیت با دشواری ها و سختی ها درآمیخته است، آینده نیز همین طور است، روحانی عصر انقلاب اسلامی باید بیش از همه اعصار پرچمدار دفاع از حقوق مردم و آماده تحمل سختی ها برای انجام رسالت خود باشد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که پیشگامی و درخشندگی حوزه های علمیه در تاریخ هزار و چند صد ساله به وضوح دیده می شود، گفت: ما نفی خطاب و اشتباه نمی کنم، اما جریان روحانیت، جریانی علمی و با حکمت تمام و در خدمت آرمان های انقلاب بوده است.

اعرافی با اشاره میلاد امام عسگری گفت: بعد از هر امامی، شاهد ریزش های از کاروان راه حق بوده ایم، تقریبا پس از شهادت هر امام، ما شاهد ایجاد راه های انحرافی و ریزش از راه حق هستیم، حوزه و تاریخ آن را شناخته و با این میراث آشنا شوید.