مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کلانشهر تبریز گفت: بر سر فضای سبز، با کسی معامله نمی کنیم.

به گزارش شرح آنلاین، علی مدبر در نشست رسانه ای با اصحاب رسانه استان گفت: شهرداری، اصلی ترین متولی حفظ و توسعه فضای سبز است و ما نیز همواره این مهم را با هدف توجه به سلامت شهروندان، در اولویت اهداف خود قرار داده ایم.

وی با اشاره به انتشار نادرست برخی اخبار در مورد قطع اخیر درختان در تبریز در باغ ۲۹ بهمن تبریز ادامه داد: اکثر این درختان،خشک بوده و یا آفت زده شده بودند و به جای درختانی که قطع شده، درختان جدید کاشته می شود.

مدبر گفت: درختان محوطه کنسولگری ترکیه نیز پس از درخواست ایشان بنابه دلایل امنیتی همچون باز بودن وسعت دید دوربین مداربسته آنان هرس شده و یکی از درختان به دلیل خشک شدن، قطع شده است.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها گفت: دوست داریم رسانه ها در کنار ما باشند و با هم برای توسعه و گسترش فضای سبز در تبریز تلاش کنیم نه اینکه بدون داشتن اطلاعات تخصصی، آتش بیار معرکه باشیم.

با افزایش حساسیت در کمیسیون ماده هفت(کمیسیون حفظ و توسعه فضای سبز، مانع بسیاری از تغییر کابری ها شده و بر همین اساس نیز به انجام وظایف خود خواهیم پرداخت.

وی از کاشت بیش از ۱۶۰ هزار اصله درخت در تبریز در فصل کاری امسال خبر داد و عنوان کرد: هزاران اصله درخت نیز به شهرستان های دیگر،پادگان ها، مدارس و … تحویل داده ایم.

وی با اشاره به لزوم افزایش توجه به اقدامات فرهنگی در راستای کاهش مصرف منابع آب عنوان کرد: علی رغم دستور وزارت کشور برای کاهش بیش از ۳۰ درصدی استفاده از منابع آبی تبریز، توسعه فضای سبز در تبریز متوقف نشده و با هدف مقابله با آلایندگی های مختلف، گونه هایی از درختان که نیاز کمتری به آب دارند، کاشت می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تبریز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای توجه مسئولان به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: بر همین اساس، یک و نیم میلیون گل در گلخانه سازمان تولید شده و میزان خرید سازمان از بیرون، کاهش یافت که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، میزان خرید از بیرون، به صفر خواهد رسید.

مدبر با اشاره به قطع و انتقال برخی از درختان در تبریز همچون درختان باغ خیابان ۲۹ بهمن و هرس درختان محوطه کنسولگری ترکیه تصریح کرد: درخت هم همچون انسان زنده، عمر دارد و ممکن است بیمار شود و آفت ها به آن آسیب برسانند. اگر اقدامات علمی و تخصصی در این زمینه انجام نشود، سلامتی شهروندان دچار مخاطره خواهد شد.

وی ادامه داد: در برخی موارد همچون اصلاح هندسی در شهر، احداث ایستگاه های مترو و … به دلیل تصمیم مراجع بالا دستی همچون شورای ترافیک و …، مجبور به انتقال درختان و یا قطع درختان خشک و آفت زده هستیم.