مدیر نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی گفت:سرمایه گذاران خارجی در نمایشگاه پژوهش و تجهیزات آزمایشگاهی حضور دارند و قرار است روی دستاوردهای ایرانی سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبر نگار شرح آنلاین، پیمان صالحی ، مدیر نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی امروز در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: در این دوره از نمایشگاه بیش از ۹ هزار محصول توسط ۳۵۰ شرکت حاضر ارائه شده است.

مدیر نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی با اشاره به حمایت های این معاونت گفت: معاونت علمی بر اساس سطح بندی محصولات بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را پرداخت می کند.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی و سطح بندی محصولات بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی سازی محصولات انجام می شود، ادامه داد: محصولات سطح اول که برای اولین بار در کشور تولید شده اند ۵۰ درصد، سطح اول عادی ۴۰ درصد، سطح دوم ۲۵ درصد، سطح سوم ۱۰ درصد و سطح چهارم بدون حمایت خواهند بود.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تسهیلات لیزینگی ۸ تا ۱۰ درصد برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت های دانش بنیان اختصاص دهیم افزود: این لیزینگ توسط خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می شود.

مدیر نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی اظهار داشت: برای تشویق شرکت ها به فروش بدون یارانه معاونت و ارائه تخفیف مناسب به خریداران که مشمول حمایت ها نمی شوند هم ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات وام با کارمزد کم توسط صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می شود.

صالحی گفت: خریداران می توانند،از گروه های مختلف از جمله خریداران حقوقی خصوصی، موسسات آموزشی و پژوهشی، غیر انتفاعی، بیمارستان ها، آزمایشگاه های خدماتی و تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان و شرکت های مستقر در پارک ها و مراکز رشد باشند.

وی افزود: با همکاری معاونت امور بین الملل معاونت علمی و بخش بین الملل وزارت علوم قصد داریم بازار بین المللی برای فناوری های ارایه شده در نمایشگاه ایجاد کنیم.