چینی ها که از دستگیری یکی از مدیران ارشد شرکت هواوی در کانادا با تحریک آمریکا بسیار عصبانی بوده و با تحریم خرید و استفاده از کالاهای تولیدی اپل قصد انتقام گیری از آمریکا را دارند.

به گزارش شرح آنلاین- کوارتز، به دنبال دستگیری منگ وانژو در کانادا به درخواست آمریکا و به جرم تلاش های وی برای دور زدن تحریم های ایران، برخی شرکت های چینی از کارکنان خود خواسته اند به جای تولیدات اپل از محصولات هواوی استفاده کنند.

این شرکت ها حتی برای ترغیب کارکنان خود به خداحافظی با تولیدات اپل و به خصوص آیفون به آنها پول هم می دهند. نکته قابل تامل این است که هواوی علیرغم تمامی فشارها و تحریکات آمریکا و برخی متحدان اروپایی و آسیایی آن در سال ۲۰۱۸ موفق به فروش بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی شده است.

یک شرکت چینی حتی مبارزه با آمریکا را یک مرحله به پیش تر رفته و با صدور اطلاعیه ای با عنوان مقاومت در برابر اپل و حمایت از محصولات هواوی به آن دسته از کارکنان خود که محصولات اپل را خریداری می کنند هشدار داده که با این کار شانس تعریف و دریافت برخی مزایای مالی را از دست خواهند داد.

این شرکت که نامش افشا نشده است اعلام کرده ، در مقابل تا ۵۰ درصد از هزینه خرید گوشی های تولیدی هواوی به مدیران شرکت پرداخت خواهد شد. این رقم در مورد کارمندان ۲۰ درصد است. افرادی که تصمیم بگیرند به جای آیفون از محصولات هواوی استفاده کنند تا ۲۵ درصد مبلغ گوشی خریداری شده را دریافت می کنند.

به دنبال دستگیری منگ وانژو، دختر بنیانگذار شرکت هواوی که مدیر ارشد امور مالی این شرکت است، احساسات ملی گرایانه در چین بر علیه امریکایی ها به شدت تقویت شده و مردم این کشور از اعمال زور و رفتارهای بی منطق کاخ سفید به خشم آمده اند.