باکو- رئیس گمرک جمهوری آذربایجان اعلام کرد که سیستم مسیر سبز گمرکی از اول فوریه (12 بهمن ماه) برای شرکای خارجی این کشور فعال می شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از ایرنا، صفر مهدی اف روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: هدف از فعال کردن این سیستم تامین شفافیت در فعالیت های اقتصادی ، به حداقل رساندن تماس های مستقیم میان ماموران دولتی و فعالان اقتصادی ، رفع محدودیت های زمان و رساندن هزینه های لجستیکی به صفر است .

وی افزود: اصلاحات اقتصادی، تکمیل دالان های حمل و نقل شمال – جنوب و شرق – غرب ، اجرای پروژه های مهم در بخش انرژی جمهوری آذربایجان به آسان تر شدن فعالیت های بازرگانی در این کشور کمک خواهد کرد .

معاون گمرک جمهوری آذربایجان نیز به شرکای تجاری خارجی این کشور هشدار داد تا از هر گونه سوءاستفاده از سیستم مسیر سبز گمرکی پرهیز کنند.

اقبال بابایف با اشاره به اینکه اقدامات جدی علیه عاملان نقض قوانین وضع شده است ، افزود: با کسانی که مبادرت به سوء استفاده از سیستم مسیر سبز گمرکی کنند و بهای واقعی محموله ها را در اسناد گمرکی بصورت صحیح اعلام نکنند و یا مرتکب تقلب در همکاری با نهادهای رسمی شوند ، بشدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: انتظار می رود شرکای تجاری خارجی ، اطلاعات مربوط به محموله ها را قبل از رسیدن آنها به مرز ارایه کنند تا خدمات گمرکی با سرعت بیشتری در گذرگاه های مرزی عرضه شود.

بابایف گفت: شرکای تجاری خارجی با گرفتن نوبت الکترونیکی می توانند بدون توقف در گذرگاه های مرزی از سیستم مسیر سبز گمرگی بهره مند شوند .