جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز با دو موضوع بررسی اساسنامه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزش شهرداری تبریز و انتخابات هیئت رئیسه در محل عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، کریم صادق‌زاده صبح امروز در حاشیه هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تبریز با تشریح جزئیات این جلسه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در این جلسه مطرح شد و نزدیک به دوساعت اعضا شورا درباره آن به بحث و تبادل نظر پرداختند، اساسنامه جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزش شهرداری تبریز بود.

وی ادامه داد: طبق اساس‌نامه جدید، چند سازمان شهرداری تبریز ادغام می‌شوند و در این‌باره شهردار و اعضا محترم شورای شهر تبریز آرا خود را اعلام کردند.

صادق‌زاده تصریح کرد: در جلسه امروز مهندس شهین‌باهر، شهردار کلانشهر تبریز با تشریح اساس‌نامه کلی سازمان‌ها بر افزایش نظارت‌ها بر عملکرد سازمان‌ها تاکید کرد و بیان کرد که اگر در گذشته نظارت کافی بر روی سازمان‌ها نبوده است، اکنون نباید باعث بشود اختیارات و استقلال آن‌ها را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهردار تبریز تاکید کرد اگر استقلال سازمان‌ها از بین برود، بود و نبودشان چندان تاثیرگذار نخواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تبریز در ادامه بیان کرد: رئیس شورای کلانشهر تبریز نیز در این جلسه خواستار آن شد که حدالامکان مجموعه شهرداری کوچک‌تر شود چراکه بود و نبود برخی سازمان‌ها سودی برای شهر ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید اعضای شورا بر کوچک‌سازی مجموعه شهرداری، افزود: کوچک‌سازی از سیاست‌های کلان دولت است و باید به تدریج اجرایی شود.

صادق‌زاده در ادامه عنوان کرد: طی انتخاباتی که امروز در هفتاد و دومین جلسه شورای شهر برگزار شد، اکثریت اعضا به تداوم فعالیت سازمان‌های تابعه شهرداری تبریز به صورت مستقل از لحاظ مالی رای دادند و این موضوع به تصویب رسید.

به گفته صادق‌زاده، در جلسه آینده شورای شهر تبریز که یکشنبه هفته بعد برگزار خواهد شد، اعضای هیئت رئیسه انتخاب می‌شوند.