مرتضی موحدنیا با حضور در برنامه «تبریزیم» شبکه سهند اظهار کرد: شهرداری منطقه ۳ تبریز بر اساس بودجه مصوب شورای شهر تبریز در سال ۹۷ و همچنین سیاست‌های کلی شهرداری کلانشهر تبریز، برنامه‌هایش را در دو بخش محله‌محور و منطقه‌محور اجرا می‌کند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، وی درباره جزئیات برنامه‌های محله‌محور شهرداری منطقه ۳ تبریز تشریح کرد: در شهرک طالقانی و کوی سجادیه اولین برنامه محله‌محورمان را با احداث پارک محلی سجادیه با مساحت ۱۳۰۰متر مربع آغاز کردیم که ۶شهریور و همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: علاوه بر احداث پارک و زمین بازی، برای بهبود عبور و مرور شهری در نظر داریم آسفالت منطقه را نیز بهبود ببخشیم.

شهردار منطقه ۳ تبریز اعلام کرد: خبر خوش دیگر برای شهروندان عزیز این است که در ضلع شرقی کوی سجادیه ۱۵هزار متر مربع پارک احداث خواهیم کرد که می‌توان از آن به عنوان قسمت دوم پارک ضلع غربی سجادیه یاد کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های محله‌محور شهرداری مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند، گفت: امکان تردد برای همگان و همچنین صرف زمان برای حضور در پارک‌های بزرگ شهر برای همه وجود ندارد و یکی از خصوصیات پارک‌های محله‌محور نزدیکی و دسترسی برای عموم مردم است.

موحدنیا همچنین درخصوص برنامه‌های منطقه‌محور شهرداری منطقه ۳ بیان کرد: انتهای خیابان ارتش کمربند میانی و آزادی را به هم وصل می‌کند و شریان‌های شمال به جنوب و جنوب به شمال با احداث خیابان ۵۵متری و ۱۶ متری در حوزه ارتش به هم متصل می‌شوند.

وی ضمن تقدیر از فرمانده ارتش بخاطر همکاری در اجرای پروژه‌های آن منطقه گفت: همچنین پارک باغشمال از مهم‌ترین طرح‌های ماست. باغشمال یک گذشته و تاریخ ارزشمند برای مردم ما دارد و به همین جهت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار منطقه ۳ افزود: اخیرا فراخوان بین‌المللی که شهرداری منطقه ۳ برای طراحی پارک ۱۰هکتاری باغشمال ارائه کرد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت و طرح‌های زیادی از خارج کشور به دست‌مان رسید.

وی با بیان اینکه پارک باغشمال بزرگ‌ترین پارک درون‌شهری تبریز خواهد بود، گفت: این فراخوان ۷شهریور به پایان می‌رسد و از طراحان عزیز خواهشمندیم طرح‌هایشان را به دبیرخانه ارسال کنند و در نهایت پس از داوری، ۳جایزه ارزنده برای طرح‌های برتر اهدا خواهد شد.

موحدنیا در پایان پروژه ایلی‌سو را از مهم‌ترین پروژه‌های مطالعاتی منطقه ۳ دانست و خبر داد: کانال‌کشی‌های ایلی‌سو به پایان رسیده است و اکنون مشغول انجام مسائل ترافیکی آن هستیم. دلیل تاخیر در اتمام این پروژه تخریب‌ کانال در حین عملیات بود.