فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از شش هزار فراخوان تجمع از سوی ضد انقلاب داشته ایم، گفت: خوشبختانه با تلاش نیروی انتظامی، بسیاری از این اقدامات ناکام ماند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی در همایش عمومی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به مراجعه روزانه ۱۸ هزار نفر به واحدهای انتظامی و خدمات پلیسی افزود: در ۹ ماه گذشته چهار میلیون و  ۷۶۱ هزار نفر به پلیس مراجعه کردند و تلاش کردیم این افراد ناراضی از پلیس نباشند. بررسی‌های نامحسوس ما نشان می‌دهد حجم رضایتمندی مردم از درصد بالایی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۹ ماهه اخیر، ۳۷۰۰ فقره پرونده در پلیسهای تخصصی و کلانتری‌ها تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی تهران با بیان اینکه در ۹ ماهه اخیر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تماس با سامانه فوریتهای پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است، اضافه کرد: این آمار نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد افزایش دارد. همچنین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد از این تماسها عملیاتی بوده و ۸۰۰ واحد عملیاتی پلیس ۱۱۰ برای تامین امنیت مردم و اجرای قوانین حضور پیدا کردند.

سردار رحیمی با بیان اینکه هر هفت ثانیه یک تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار می‌شود، گفت: در ۹ ماهه گذشته، ۹۳۲ مورد تجمع داشته‌ایم که با درایت و تلاش همکارانم این تجمعها مدیریت شد. با اینکه بسیاری از این تجمع‌ها برای شهرستانهای دیگر بود، همچنین فرماندهان را مکلف کردیم که در زمان تجمع‌ها مسئولانی را که پاسخگو نبودند،  حتی اگر شده از خانه‌هایشان بیرون آورده تا پاسخگوی مردم باشند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۶ مورد فراخوان توسط ضد انقلاب داشتیم که خوشبختانه با تلاش همکارانم در نیروی انتظامی بسیاری از این اقدامات دشمن ناکام ماند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به انهدام یک هزار و ۴۶۱ باند سازمان‌یافته در ۹ ماهه اخیر، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد نسبت رشد داشته است اما توانستیم سازمان جرم‌ها را بهم بریزیم.

وی ادامه داد: ۶۵۸ طرح ارتقاء امنیت در ۳۶۵ محله تهران انجام شده که در این طرحها ۶۵ معضل مدنظر قرار گرفت، خوشبختانه اجرای این طرحها،  باعث کاهش چشمگیری در جرائم خشن و مهم در تهران شده است و بسیاری از آنها قبل از وقوع کشف شد  و با اشراف خوب پلیس آگاهی در یک ماهه گذشته دو باند مسلح قبل از حمله به طلافروشی و بانک شناسایی و منهدم شدند.

سردار رحیمی از افزایش ۳۰ درصدی برخورد با اراذل و مزاحمان نوامیس خبر داد و گفت: در مبارزه با جرایم جنایی مانند قتل، آدم‌ربایی و سرقتهای مسلحانه ۹۳ درصد کشف داشتیم که این آمار در سال گذشته ۸۸ درصد بوده است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به بازداشت وحید مظلومین و محمد سالم و صدها نفر از مخلان نظم اقتصادی کشور از تشکیل ۱۸ پرونده بزرگ برای اخلالگران اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۵۶ نفر از اخلالگران اقتصادی احضار و ۲۷۵ نفر از این افراد به زندان منتقل شدند.

رحیمی با اشاره به بازداشت یک ۱۴۳۶ نفر از محکوم فراری، خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان کشفیات پلیس پایتخت در ۹ ماهه امسال ۱۶۷ درصد افزایش داشته است.