دبیر کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز از افزایش ۳ ساعتی دروس ورزشی در برخی مدارس در طول هفته خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، سعید نیکوخصلت درخصوص مفاد قرارداد شهرداری تبریز و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در حوزه ورز ش و بهداشت مدارس، اظهار کرد: بر اساس این قرارداد، آموزش و پرورش در حوزه ورزش نوجوانان به ویژه در مناطق کم برخوردار ساعت ورزش را به ۳ ساعت در هفته افزایش می دهد که در نوع خود در سطح کشور برای اولین بار هست که چنین رویکرد بین بخشی اتخاذ می شود.

وی با بیان اینکه ورزش در جوامع توسعه یافته برای توسعه نیروی انسانی امری پذیرفته شده است، گفت: ورزش علاوه بر اینکه بر سلامت جسم انسان تاثیر می گذارد، در ارتقا مسئولیت پذیری و تقویت روحیه کار گروهی موثر است.

عضو شورای شهر تبریز همچنین اضافه کرد: طبق این قرارداد، اجرای برنامه ها بر عهده آموزش و پرورش و فراهم کردن سخت افزارها بر عهده شهرداری تبریز خواهد بود.

نیکوخصلت با ابراز تاسف از اینکه در کشور ما به ور زش از بعد تربیتی توجه چندانی نشده است، یادآور شد: در مدارس تمام کشورهای توسعه یافته جهان، هر هفته ۳ زنگ ورزش وجود دارد؛ زیرا آن ها به اهمیت ورزش در افزایش ظرفیت برد و باخت انسان ها و افزایش روحیه کار تیمی در جامعه پی برده اند و امید آن می رود تا با موفقیت اجرایی این طرح الگویی مناسب در سطح کشور معرفی شود
وی همچنین از حمایت قاطع شورای شهر تبریز از این قرارداد و ارتقا حوزه و رزش در کلانشهر تبریز خبر داد.