معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری سلسله همایش‌های «جامعه مهدوی، وظایف و مسئولیت‌ها» در این شهر خبر داد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، اظهار داشت: سلسله همایش ها به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) با عنوان «جامعه مهدوی، وظایف و مسئولیت ها» با حضور اساتید و صاحب‌ نظران مختلف در تبریز برگزار می شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با اشاره به زمان افتتاح این همایش تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این سلسله همایش‌ ها، روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه با سخنرانی حجت ‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار می شود.

وی از ادامه برگزاری این همایش خبر داد و ادامه داد: ۱۰ همایش دیگر هم با سخنرانی اساتید مختلف، در فرهنگسراهای مختلف تبریز به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز همچنین با تشریح اهداف برگزاری این همایش ها در مراکز فرهنگی تاکید کرد: دشمن تضعیف باورها و اعتقادات در حوزه فرهنگ مهدویت را نشانه رفته است، براین اساس برای شناخت امام زمان (عج) و نقش فرهنگ مهدویت در پیش گیری بنیادی از تهاجم و شبیخون فرهنگی و توجه به جریان انتظار، ویژه برنامه هایی به مناسبت آغاز امامت امام عصر(عج) در نظر گرفته شده است.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از رسالت های مهم فعالان دستگاه های مختلف علمی، فرهنگی و اجرایی کشور، توسعه نگاه و فرهنگ مهدویت در سطح جامعه است زیرا مهدویت شالوده اصلی فکر و عامل پیوند دهنده گروه های مختلف در جامعه است.