پاییز فصل اول سال است وقتی با نقش و نگار بی دریغ طبیعت روح و روان هر رهگذر از کوچه‌های پاییزی هم زنده می‌شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، وقتی برگ‌برگ درختان دیگر از ایستادن روی شاخه‌ها خسته شده، حالا وقت آن رسیده که رقصان و چرخان معلق شود بین آسمان و زمین و آنقدر همراه با باد پاییز ی پیچ و تاب بخورد تا در زیر پای یکی از عابران عجول، خسته و تنها فرود آید.
رنگین کمانی از رنگ‌هایی با تُن نارنجی و قهوه‌ای است که غوغایی در آسمان و زمین بر پا کرده‌اند. همراه با بادهای گاه آرام و گاه خشمگین پاییزی، گاهی در آسمان‌ها می چرخند و گاه زیر پای مردم ریز ریز می‌شوند. همین برگ‌های بی طاقت از ایستادن بر شاخه‌های درخت.

ولی حکایتِ پاییز در ائل‌گلی داستان دیگری دارد. اینجا انگار بهشتی پاییزی است. بهشتی که نگاه‌ها از دیدن زیبایی‌اش مات می‌مانند و چشم‌ها از تعجبِ این حجم از زیبایی گشادتر از هر وقت دیگری می‌شوند. وقتی در هر قدم بوم زیبا و منحصربفرد تازه تری جلوی چشم‌ها پدید می‌آید ، مگر می توان پرودگارِ این همه زیبایی را شکر نگفت؟ کسی که بی دریغ تمام این دیدنی‌ها را کنار یکدیگر چیده و مگر توقعی هم جز سپاس ما زمینی دارد؟

در این روزهای رنگین کمانی بوستان های تبریز هم حال و هوای تازه تری پیدا کرده اند. از ائل گلی بزرگ و تاریخی گرفته تا پارک خاقانی و مشروطه. همگی آماده قدم های شهروندان خوش ذوق از دیدن طبیعت پاییزی هستند.

آذربایجان به سبب موقعیت خاص جغرافیایی ، در رقابت بین تابستان و زمستان، پاییزهای کمتری را تجربه کرده که این طور مثل امسال هوای کمی ابری باشد و درختان کمی نارنجی. تا بوده در گذر از تابستان، ناگهان سرمای یکباره بر سر شهر فرود آمده و مردم هاج و واج مانده اند از این شوخی های طبیعت.

هر چند امسال هم از باران های بی دریغِ پاییزی خبری نیست ولی کافی‌ست کمی خوش ذوق باشی تا در همین حال و هوا هم از جذابیت‌های این فصل بهره مند شوی.

در این روزهای کم یاب و ناب از خانه ها بیرون بیایید و زیر درختان خوش رنگ وقتی که آفتاب کم رمق پاییزی روی برگ های رنگین شان تلالو انداخته، قدمی بزنید. شاید معجزه بی همتای پاییز هم با شما همراه شود و تا چهاردیواری خانه ها بیاید. شاید این طور بتوانیم زمستان سخت و سرد را تاب بیاوریم.