رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز گفت: کاشت نهال و افزایش میزان فضای سبز در پایگاه دوم شکاری ضروری است.

به گزارش شرح آنلاین، فریدون بابایی اقدم در گفتگو با شهریار در خصوص بازدیدی که از از پایگاه دوم شکاری داشت گفت: در گذشته این پایگاه یکی از مکان های سر سبز با درختانی قدیمی و تنومند بوده که متاسفانه به واسطه کمبود و نبود آب خام کافی این فضا رفته رفته به زمین هایی بایر تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به میزان جمعیت بالای ساکن در این منطقه نظامی اظهار داشت: ۱۵ هزار نفر از شهروندان ما در این منطقه ساکن بوده و عموم آنها برای استفاده از فضای سبز شهری به خارج از پایگاه روی آورده اند.

وی تاکید کرد: در صورت بازسازی فضای سبز و اصلاح گونه های گیاهی در این مکان دیگر هیچ لزومی به سفرهای درون شهری این عزیزان برای استفاده از پارک ها نخواهد بود.

بابایی اقدم کاشت نهال و افزایش میزان فضای سبز در پایگاه دوم شکاری را فرصتی مغتنم برای افزایش میزان سرانه فضای سبز شهر تبریز معرفی کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: با ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی تمامی شهروندان ساکن در این پایگاه که بخشی از آنها غیر بومی هستند، تبریز را همچون زادگاه خودشان پذیرفته و با وجود دوری از شهر خود از سکونت در این شهر لذت خواهند برد.

وی در این باره افزود: این عزیزان از شهرهای مختلف کشور برای گذراندن دوران ماموریت های خود در تبریز ساکن هستند و ایجاد هر خاطره خوش و اهدای هر امکانات رفاهی به ساکنان این پایگاه، می تواند افراد گسترده ای از همشهریان آنها را برای گردش و دیدار از شهر تبریز سوق دهد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز ضمن اظهار تاسف مجدد از خشک شدن فضای سبز پایگاه دوم شکاری گفت: بر اساس اطلاعات حاصله آسیب دیدگی منبع تامین آب خام، باعث تخریب چندین هکتار فضای سبز شده است اما متاسفانه بنابر گزارش مسئولین پایگاه، سازمان آب منطقه ای اجازه احیای این مسیر انتقال آب را نمی دهد.

وی افزود: پارک باید در جایی باشد که زندگی در آن موج می زند و گاهی در برخی از نقاط شهر این استعداد بیش از سایر نقاط به چشم می خورد.

بابائی اقدم پایگاه دوم شکاری را دارای چنین نقاط کانونی ارزشمندی دانست و تاکید کرد: این مکان برای ایجاد پارک های محلی بسیار مناسب است و امیدوارم شهرداری تبریز با کمک سازمان آب منطقه ای سر و سامانی اساسی به این مکان بدهد.

بابائی اقدم ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت فرماندهی پایگاه دوم شکاری و وزارت دفاع درخصوص تامین حدود پنج هزار متر مربع از اراضی این پایگاه امکان دسترسی هوانیروز به جاده مرند- تبریز ایجاد خواهد شد