معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: خط کشی از مهمترین علایم افقی راهنمایی و رانندگی است که برای افزایش ایمنی معابر ترسیم می شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، مهدی یوسفی با بیان اینکه هدف از خط کشی معابر شهری منظم کردن حرکت وسایل نقلیه و عابران پیاده است گفت: آگاهی دادن به استفاده کنندگان از معابر و راهنمایی آنها از مهمترین اهداف این اقدام است.

او افزود: نشانه گذاری سطح معابر شهری برای ارائه بهتر اطلاعات راهنمایی و رانندگی به رانندگان و عابرین یکی از مهمترین عوامل، برای به حداقل رساندن سردرگمی و عدم اطمینان در مسیر رانندگی و عبور و مرور است.

یوسفی تاکید کرد: هر یک از خط کشی ها و نوشتارهای ترافیکی که در سطح معابر شهری وجود دارد پیام های متفاوتی برای هر یک از کاربران ترافیک اعم از رانندگان و افراد پیاده در بر دارد که باید از سوی آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

او تصریح کرد: خط کشی و علائم ترافیکی سطح خیابان ها نقش مهمی در هدایت رانندگان و ارائه اطلاعات برای عبور و مرور دارند .

مهدی یوسفی با اشاره به اینکه در طی مرداد و شهریور ماه سالجاری، خوشبختانه عملکرد بسیار مناسب در خط کشی معابر شهری تبریز داشته ایم گفت: ۳۷۵ کیلومتر خط کشی منقطع و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی ممتد به انضمام ۴۵۰۰ متر مربع خط کشی علایم افقی، نوشتار و نقوش ترافیکی جهت ایمن سازی سطح راه در معابر شریانی شهرتبریز در قالب چهار قرارداد با مبلغ ۳۰ میلیارد ریال عملیاتی شده است .
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز اظهار داشت: یکی از مهمترین مشخصه های عملیات خط کشی امسال، مدت زمان عملیات اجرایی آن بوده است. او ادامه داد: کل عملیات در ۲۵ روز اجرایی شده که از این حیث کاملا بی نظیر است.