حل معضل ترافیک در شهرهای پرتراکم نیاز به استفاده از تکنولوژی روز دارد و بر این اساس هوشمندسازی تقاطع ها از جمله برنامه های سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، اصغری آدی بیگ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار شهریار با اشاره به اینکه حل مشکل ترافیک شهری نیاز به همکاری میان بخشی دارد، گفت: یکی از اهداف مدیریت شهری تبریز، روان سازی ترافیک است که البته در این خصوص همه شهروندان و ادارات باید دست به دست هم بدهند چراکه این، یک مشکل عمومی است و نیاز به همکاری میان بخشی دارد.

وی با بیان اینکه قسمتی از ترافیک شهر تبریز در اثر فقدان پارکینگ ادارات ایجاد شده است، افزود: متاسفانه بعضی ادارات به دلیل اینکه پارکینگ خود را در اختیار ارباب رجوع قرار نمی دهند و یا اینکه پارکینگ ندارند، بر ترافیک منطقه اضافه می کنند و بر این اساس درخواست ما از ادارات این است که مشکل ترافیک مجموعه خود را حل کنند. البته سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز طی همکاری با چند اداره از جمله گمرک، برنامه زمانبندی برای خروج خودروهای سنگین از این مجموعه ارائه کرده است و مقرر شده تا این خودروها در پیک ترافیک وارد شریانهای شهری نشوند.

آدی بیگ با اشاره به وجود ترافیک در ابتدای محور دروازه تهران، گفت: این ترافیک ناشی از توقف و مسافرگیری خودورهای شخصی مسافربری بین شهری است که تا حدود پل کابلی ادامه دارد و ما در صدد هستیم تا در فاصله کمتر از ۱۰ روز این محور را ساماندهی کنیم.

وی با اعلام این خبر که در سال آینده چند تقاطع شهر تبریز هوشمند می شود، گفت: ما طی برنامه ای جامع به دنبال حل معضل ترافیک بر اساس تکنولوژی روز هستیم و بر این اساس به طرف هوشمندسازی تقاطع ها پیش می رویم. قرار است سال آینده چند تقاطع شهر تبریز هوشمند شده و از طرفی سرعت گیرهای سنتی را حذف و از روش های نوین استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه مجموعه این سازمان بیشتر به دنبال اقدامات عملی در جهت حل مشکلات ترافیکی است، عنوان کرد: ما در بحث آموزش همگانی آمادگی کامل داریم تا دانش آموزان تمام مدارس را تحت آموزش رایگان ترافیک قرار دهیم. در این رابطه فضاهایی از جمله سالن حرکت و پارک آموزش ترافیک را داریم و حتی می توانیم به شهرهای همجوار نیز خدمات آموزش های ترافیکی را ارائه دهیم.

وی در خاتمه یادآور شد: از عموم شهروندان عزیز دارای خودرو می خواهیم که از هم اکنون به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و از سلامت خودروی خود مطمئن شوند. ما طرح LEZ را از ابتدای آذرماه در مناطقی از تبریز اجرا کرده ایم که این طرح تا حدود زیادی توانسته در بحث کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار باشد.