رئیس جمهوری ترکیه میزان سرمایه گذاری شرکت های ترکیه ای در خارج از این کشور را 38 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: مجموع ارزش پروژه های پیمانکاران این کشور در 122 کشور نیز به 372 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از آناتولی در روز شنبه، رجب طیب اردوغان، در مراسم افتتاح یک کارخانه در شهر مانیسا با اشاره به اینکه هیچ یک از سرمایه‌گذارانی که به ترکیه اعتماد کرده‌اند تاکنون پشیمان نشده و نخواهند شد، گفت: با وجود بی ثباتی های موجود در اطراف این کشور ، تر کیه کماکان مکانی امن برای سرمایه گزاران بین المللی است.

وی، ترکیه را از نظر سرمایه گذاری یکی از امن ترین و لیبرال ترین کشورهای جهان دانست و افزود: نحوه تعامل ترکیه با شرکت‌های بین‌المللی خارجی که به ظرفیت‌های کشورمان ایمان دارند همانند تعاملی است که با شرکت‌های داخلی داریم.

رئیس جمهور ترکیه یادآورشد: ‘ترکیه بعد از این نیز تحت هر شرایطی از دموکراسی، ارجحیت به قانون و اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد صرف‌نظر نخواهد کرد و به توسعه اقتصادی خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: پس از پاکسازی جنوب شرق کشور از تروریست ها نیز سرمایه گزاران داخلی و جهانی روانه آنجا خواهند شد و آن روزها را خواهیم دید و هیچ نشانه‌ای از تروریست ها باقی نخواهند ماند.

اردوغان تصریح کرد: مطمئن باشید هر کشور دیگری اگر تنها در معرض چند مورد از حملاتی که در ۶-۵ سال اخیر علیه کشورمان شده قرار می گرفت، هم به لحاظ اجتماعی و هم از نظر اقتصادی در آستانه فرپاشی قرار می گرفت.

به گفته وی، مجموع صادرات تر کیه در سال گذشته به ۱۶۸٫۱ میلیارد دلار رسید و این میزان در سال جاری از ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد گذشت.