مدیر هسته گزینش استانداری آذربایجان‌ شرقی از تمام مدیران، نمایندگان و چهره‌های تأثیرگذار خواست تا در روند رسیدگی به تخلفات اداری دخالت نکرده و نسبت به مماشات با کسانی که مرتکب تخلف در نظام اداری شده‌اند توصیه و سفارش نکنند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدتقی طالبیان در دیدار اعضای هسته‌های گزینش استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به مناسبت سالگرد تشکیل هسته‌های گزینش به فرمان امام خمینی، اظهار داشت: توصیه‌های برخی بزرگان باعث می‌شود تا افراد دلسوز و متعهد ناامید شوند و این امر پیامد تخریبی نیز دارد؛ چراکه اگر با فرد متخلف برخورد نشود، قوانین ضمانت اجرایی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در قانون حق و حقوق متقاضی و نظام دیده شده است و اگر قوانین به صورت عالمانه اجرا شود قطعا حقی از هیچ فردی ضایع نمی‌شود.

مدیر هسته گز ینش استانداری آذربایجان ‌شرقی گفت: کلیه مسئولان و افراد زیرمجموعه باید برای مقابله با فساد اداری هم‌پیمان شوند و رؤسای ادارات از نهادهای نظارتی و حراست خود در رابطه با مفاسد توضیح بخواهند.

طالبیان با درخواست از مدیران در انتصاب افراد در پست‌های مدیریتی گفت: از شما می‌خواهم تا نظر اعضای گزینش‌ها را نیز اخذ کنید چراکه کار گزینش احراز صلاحیت افراد بوده و مملو از اطلاعات درست هستند. صلاحیت اعتقادی، کرداری، سیاسی و امنیتی افرادی که به پست‌های مدیریتی وارد می‌شوند، باید احراز شود.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با معیارهای حاکم بر گزینش هفت بند وجود دارد و براساس آن گز ینش انجام می‌گیرد، توضیح داد: اعتقاد به دین اسلام و یکی از ادیان رسمی، التزام عملی به احکام، اعتقاد به ولایت فقیه و قانون اساسی، عدم سابقه وابستگی و هواداری از حزب و گروه‌های غیرفانونی، عدم سابقه محکومیت کیفری و عدم سابقه اعتیاد از این شاخصه‌ها می‌باشد.

مدیر هسته گزینش استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: انجام واجبات و ترک محرمات، صیانت از بیت‌المال، وجدان کاری، تکریم ارباب رجوع، نحوه پوشش و میزان شرکت در فعالیت‌های مذهبی نیز از دیگر مباحث مدنظر در گزینش می‌باشد.

وی با بیان اینکه ساختار گز ینش در کشور زیر نظر ریاست جمهوری انجام وظیفه می‌کند و هسته‌های گزینش در استان در همین راستا فعال هستند، گفت: نحوه صدور آرا در هسته گز ینش قطعی و مشروط است و نحوه رسیدگی به شکایت در گزینش در چهار مرحله آرای بدوی، تجدید نظر اول و تجدید نظر دوم دیوان عدالت کشور است.