یازدهمین عرضه اولیه بورس اوراق بهادار تهران با عرضه سهام شرکت مجتمع کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شرح آنلاین، در این عرضه اولیه که روز یکشنبه ۲۳ دی ماه به روش ثبت سفارش انجام می‌شود دامنه قیمت هر سهم زدشت از مبلغ ۱۸۵۰ تا ۱۹۵۰ ریال تعیین شده و حداکثر سهامی که هر شخص حقیقی و حقوقی می‌توانند در جریان عرضه اولیه خریداری کنند ۱۲۰۰ سهم است.

از ارکان این عرضه می‌توان به شرکت کارگزاری بورس بهگزین به عنوان مدیر عرضه و متعهد خرید ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه اشاره کرد.

همچنین شرکت مادرتخصصی و سرمایه‌گذاری سینا نیز خرید ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه را در صورت فروش نرفتن آن در روز عرضه اولیه متعهد شده است. در مجموع سقف تعهد خرید در این عرضه ۵۰ درصد از سهام قابل عرضه است که بین کارگزاری بورس بهگزین و سرمایه‌گذاری سینا تقسیم شده است.

سرمایه لازم برای خرید سهام این شرکت مبلغ ۲ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۶۲۴ ریال است.

مجتمع کشت و صنعت خرمدره در محدوده ای به وسعت حدود ۱۱۲۵ هکتار در دشت خرمدره تولید کننده انواع محصولات کشاورزی و دامپروری می باشد. این شرکت زیر مجموعه شرکت هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس بنیاد مستضعفان می باشد. از اهداف اصلی این شرکت افزایش تولید شیر و تلیسه، افزایش سطح زیر کشت باغات متراکم و پربازده، ارتقاء ضریب مکانیزاسیون و سطح فناوری تولیدات دام، برون سپاری خدمات تولید، عرضه محصولات باغی ارگانیک، تولید نهال و صادرات میوه می باشد،در حال حاضر واحد دامپروری با ظرفیت ۷۰۰۰ رأس و تولید روزانه ۹۵ تن شیر، واحد مرغداری با ظرفیت عملی بیش از ۱۳۰٫۰۰۰ قطعه مرغ مادر با تولید ۱۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه در هر دوره یکی از مدرن ترین فارمهای پرورش مرغ مادر و تولید جوجه در سطح کشور می باشد.

واحد کشاورزی در سطح ۷۰۰ هکتار با تولید سالانه ۱۵ هزار تن انواع محصولات زراعی و علوفه فعالیت می نماید. برنامه توسعه واحد گاوداری شماره ۲ و احداث حوضچه های پرورش ماهی از برنامه های توسعه آتی شرکت در سال ۱۳۹۳ می باشد.