استاندار آذربایجان شرقی بر انتقال حساب‌های مالی و مالیاتی شرکت مس سونگون به استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین،  محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه شورای معادن استان با بیان این مطلب گفت: هزینه‌هایی که از رهگذر بهره‌برداری  معدن مس سونگون ورزقان به زیرساخت‌های استان تحمیل می‌شود باید از محل درآمدهای آن جبران شود و به این منظور لازم است منابع و گردش مالی این شرکت در خود استان ثبت شود.

وی با تأکید بر رصد فعالیت‌های معدنی در محدوده‌هایی که مجوز اکتشاف برای آنها صادر شده است، گفت: طبق قانون، کسانی که در مهلت تعیین شده نسبت به انجام عملیات اکتشاف اقدام نکنند پروانه اکتشاف و بهره‌برداری آنها باطل می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه از سرمایه‌گذاران بخش معدن حمایت می‌کنیم، افزود:‌ در عین حال به کسانی که مجوز اکتشاف گرفته‌اند و به دنبال سوءاستفاده هستند یا توانایی کافی برای انجام عملیات اجرایی ندارند اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

وی بر رعایت قانون و همچنین اصلاح برخی از مواد قانونی درخصوص احیای منابع طبیعی که در اثر بهره‌برداری از معادن تخریب شده است تأکید کرد.

در این نشست تعدادی از پرونده‌های بهره‌برداران و مکتشفین درخصوص تعطیلی موقت، درخواست سلب یا رفع سلب صلاحیت و محاسبه حقوق دولتی مورد بررسی قرار گرفت.