وبسایت ای اف سی امروز گزارشی را در خصوص علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی کشورمان منتشر کرد و در آن گزارش با اشاره به اینکه وی یکی از بهترین دروازه بانان آسیا است بیان داشت: یک سال پیش کمتر کسی در جهان علی رضا بیرانوند را می شناخت ولی در جام جهانی روسیه با عملکرد خوبی که داشت و بخصوص آنکه توانست پنالتی کریستین رونالدو را دفع کند خود را به جهان ثابت کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شرح آنلاین – به نقل از سایت AFC ؛ بیرانوند چند روز پیش در گفتگو با مجله AFC گفته بود: پیش از جام جهانی یک ویدئوی جعلی منتشر شد که من را در مقابل رونالدو قرار داده بودند و من احساس می کردم مردم با من شوخی می کردند که من گل های زیادی از رونالدو می خورم.

دروازه بان تیم ملی ایران افزوده بود: این تنها چیزی بود که زمان پنالتی به ذهنم خطور کرده بود.

وبسایت ای اف سی اعلام کرد: بیرانوند اکنون یکی از بهترین های دروازه بان های آسیا به شمار می رود و حتی می تواند از فوتبال بیرون بیاید و در خیابان های تهران زندگی کند و کار های عجیب و غریبی کند تا به اهدافش برسد.

بیرانوند گفته بود: من زمانی که خانه را ترک کردم هیچ کس نمی دانست چه خواهد شد.

وی افزوده بود: من اکنون فرصت دارم در مقابل بهترین های جهان و آسیا بازی کنم و با خانواده و دوستانم زندگی خوبی داشته باشم.

علیرضا بیرانوند بیان داشته بود: من نمی گویم نیمی از رویا های من اکنون تحقق یافته است ولی پیشینه من موجب شده است تا انگیزه من برای پیشرفت بیشتر و بیشتر شود.

وبسایت AFC در ادامه بیان کرده است: اکنون بیرانوند و تیم ملی ایران یک آرزو و رویای باقی مانده دارند و آن هم بالابردن جام قهرمانی جام ملت های آسیایی امارات است.

اگر ایران بتواند جام نقره ای ملت های آسیا را بالای سر ببرد، آنها بار دیگر متشکر دروازه بان بی همتای خود خواهند بود.

در بازی پایانی گروه D ایران در مقابل عراق که با نتیجه ۰-۰ به پایان رسید علیرضا بیرانوند یک نابغه در مقابل العباس بود.

بیرانوند در دور دوم نیز ناجی ایران بود. زمانی که پنالتی برای عمان گرفته شد، و عمان فرصتی را برای وارد آوردن شک بزرگ به ایران یافته بود، بیرانوند بلند شد و تلاش احمد المهاجری را از بین برد.

در حالی که تکرار های بعدی تصویر این را متصور می کرد که وی با سردار آزمون همکاری نموده است ولی این گرفتن پنالتی امتیازی برای او بود که باعث شهرت هر چه بیشتر جهانی بیرانوند شد.

بیرانوند در مصاحبه بعد از بازی عمان گفت : در لحظه پنالتی تنها چیزی که فکر می کردم خوشحال کردن مردم عزیزم بود.

وی افزود: من صمیمانه می خواستم آنها را خوشحال کنم، زیرا وقتی به این مرحله رسیدیم، می دانستم همه تماشا می کنند.

بیرانوند ادامه داد: می دانستم این یک بازی است که اگر شما آن را از دست بدهید ، از بین می روید.

وی اظهار داشت: من می دانستم که مردم در آن لحظه دعا می کنند، و من فقط می توانم تمرکز کنم. خوشبختانه، توانستم به تیمم کمک کنم و مردمم را خوشحال کنم.