شرح آنلاین- فرمانده مرزبانی ناجا گفت: مرزبانان ایرانی که توسط گروه‌های تروریستی در مرز پاکستان ربوده شده بودند، سلامت هستند.

سلامت مرزبانان ربوده شده ایرانی خبری بود که امروز سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی امروز (پنجشنبه) در جمع فرماندهان مرزبانی استان بوشهر اعلام کرد و گفت: با این وجود مهمترین دغدغه ما آزادی همکارانمان است، ولی تاکنون جوابی از طرف گروه‌های تروریستی دریافت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این اتفاق در خاک پاکستان رخ داده، دولت این کشور همسایه در تلاش است که هر چه زودتر زمینه آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی را فراهم کند.

مرزبانان ربوده شده

23 مهر ماه ۱۳۹۷ گروهک تروریستی جیش العدل در اقدامی ناجوانمردانه ۱۲ تن از مرزبانان کشورمان را در منطقه مرزی میرجاوه استان سیستان و بلوچستان ربود

۲۳ مهرماه امسال خبر ربوده شدن مرزبانان ایرانی که متشکل از تعدادی از کادر مرزبانی ناجا و بسیجیان بومی منطقه میرجاوه استان سیستان و بلوچستان بودند در رسانه های کشور منتشر شد.

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در مصاحبه ای با رسانه ها خبر از خیانت عامل یا عوامل مزدور داخلی در بیهوش کردن این مرزبانان توسط غذای آلوده داد. خبری که برای بیشتر مردم کشورمان شوکه کننده بود.

پس از این اتفاق خبرها حاکی از انتقال مرزبان کشورمان به داخل خاک پاکستان بودند. موضوعی که کم کاری دولت پاکستان را در برخورد با گروهک های تروریستی مخالف جمهوری اسلامی ایران در داخل کشورش نشان می داد.

رحمانی فضلی وزیر کشور در گفت و گویی خبری از توان ایران برای عملیات در خاک پاکستان سخن گفت اما افزود: این کار تنها به خاطر احترام به تمامیت ارضی و دولت کشور همسایه انجام نمی شود.

پس از گفت و گوی ایران با دولت پاکستان و فشار دیپلماتیک بر آن سرانجام ۲۴ آبان ماه سردار جعفری فرمانده سپاه خبر از آزاد شدن پنج مرزبان ربوده شده داد اما از آن تاریخ تاکنون تلاش ها برای بازگردان سربازان مرزبان کشورمان به میهن ادامه دارد.

این گزارش با استفاده از اخبار خبرگزاری فارس، مهر و فیلم سایت آپارات تهیه شده است.