معاون فنی عمرانی شهردار تبریز با تاکید بر حفظ فضای سبز شهری در اجرای پروژه ها گفت: حفظ فضای سبز شهری قبل از هر چیزی یک وظیفه انسانی است و ضرورت دارد پیوست فضای سبز در همه پروژه های عمرانی لحاظ شود.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، محمد حسین اسحقی در جلسه کمیته فنی اجرای پروژه های عمرانی سال ۹۸ با بیان این مطلب افزود: در برخی مواقع درختان جائی قرار گرفته اند که اجرای پروژه های شهری را دچار اختلال می کنند و مدیریت شهری باید به حفظ و نگهداری آن توجه کند.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد در مسیر ساخت و توسعه شهرها برای حفظ فضای سبز گام اساسی برداشته شود، به همین دلیل گزینه جابجایی درختان می تواند بهترین و منطقی ترین انتخاب می باشد.
اسحقی در ادامه در خصوص شرایط جابجایی درختان گفت: درختان باید بصورت دقیق و کارشناسی در فصل و شرایط محیطی مناسب که به درخت نیز آسیب نرسد جابجا شود و قبل از اجرای جابجایی نیز از طریق رسانه ها اطلاع رسانی صورت گیرد.

محمد حسین اسحقی پس از استماع گزارشی که از سوی مشاور پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید باکری به باند شمالی خیابان دروازه تهران ارائه شد به بخش سازه ای پروژه اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت ترافیکی پروژه امکان بسته شدن مسیر برای ساخت عرشه وجود ندارد و باید پل گذاری به صورت پیش ساخته صورت گرفته و ظرافت پل نیز باید به گونه ای باشد که از لحاظ معماری وبصری همخوانی لازم با پل کابلی را دارا باشد.

وی در ادامه در خصوص بخش های اجرایی پروژه مذکور نیز تصریح کرد: بخش معماری و زیبایی پروژه بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است معماری نهایی مورد بررسی دقیق کارشناسان قرار گرفته و موارد گفته شده در این خصوص در طرح پروژه اعمال گردد.