معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ تبریز گفت: عملیات عمرانی مختلف در شهرک خاوران آینده روشنی را برای این منطقه رقم می‌زند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، سیروس قراچورلو در گفتگو با برنامه رادیوئی شهریمیز اظهار داشت: در پی درخواست برخی شهروندان این منطقه در خصوص آسفالت و روشنائی برخی معابر منطقه، روشنایی این بخش‌ها توسط اداره برق تأمین می‌شود.

قراچورلو افزود: آسفالت معابر و گذرهای موجود در شهرک خاوران نیز با حفاری‌های صورت گرفته که به دلیل تأسیسات زیر بنائی بوده، در چندین مرحله تخریب شده و با اتمام حفاری ها از طرف ارگانهای مربوط، آسفالت ریزی و ترمیم اصولی این گذرها نیز اجرایی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث پل خلعت پوشان، خاطر نشان کرد: این پل با طراحی منحصر بفرد، با ۸۰ متر دهانه‌ی بدون ستون و ۴ لوپ و رمپ، در حال اجرا است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ تبریز همچنین اظهار داشت: در پی وجود مشکل فنی و قرار گرفتن لوله های۷۰۰ و ۸۰۰ اینچی آب شرب تبریز که از سمت دره هروی تأمین می شود و در میان محل اجرای این پروژه قرار گرفته، عملیات عمرانی با کندی روبرو شده که با انتقال و جابجائی این لوله ها و اتصالات، خط جایگزین اجرا شده و ادامه عملیات عمرانی این پروژه برقرار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت هدایت و جمع آوری آب های سطحی در این حوزه گفت: با پیش بینی های صورت گرفته و مطالعه سرشاخه‌های مهرانه رود، احداث کانال هدایت آب در ابتدای حوزه‌های آب ریز این سرشاخه‌ها به طول۲۴۰۰ متر در حال اجرا است که با جمع آوری این آب‌ها، احتمال وقوع سیل حداقلی است.

قراچورلو ادمه داد: عملیات خاکی این پروژه تا سه ماهه ی اول سال آینده به اتمام رسیده و در ادامه آن اجرای بدنه این کانال عملیاتی می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ تبریز از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی مرکز همایش‌های بین المللی تبریز خبر داده و گفت: با تأمین گرمایش موقت این مرکز با نصب دیگ‌های سوخت و آب و تکمیل سیستم گرمایشی و سرمایشی، مشکل تأمین گرمای مرکز همایش ها حل می شود.