عضو شورای شهر تبریز بر ضرورت تثبیت بافت حاشیه نشین این کلانشهر تاکید کرد و گفت: باید جلوی افزایش تعداد حاشیه نشینان شهر و ایجاد مناطق جدید در حاشیه شهر گرفته شود.

به گزارش شرح آنلاین، فریدون بابایی اقدم در گفتگو با شهریار گفت: حاشیه نشینی مشکل تلنبار شده در شهر تبریز است. در مناطق حاشیه نشین شهر ساخت و سازها بدون مجوز است و مالکیت آنها نیز محرز نشده است.

وی سپس ادامه داد: افرادی که در مناطق حاشیه نشین نیز ساکن هستند در اقتصاد شهر مشغول نیستند و یا بیکار هستند و یا در برخی مشاغل دیگر همچون دستفروشی و … مشغول به کارند. برای همین این افراد توانمندی مالی ندارند و نمی توانند در یک مکان امن یک خانه استاندارد احداث کنند.

بابایی اقدم سپس گفت: این بحث حاشیه نشینی مربوط به چند سال اخیر نیست و در طول سالیان متمادی ایجاد شده است و البته شهرداری تبریز و مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای ساخت واحدهای مسکونی امن و جابه جایی حاشیه نشینان به کار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز گفت: باید برنامه زمان بندی داشته باشیم. در مرحله اول بافت حاشیه نشینی تثبیت شده و در مرحله دوم نیز باید حاشیه نشینان توانمند شوند.

وی گفت: در دوره گذشته ۱۷۰ واحد مسکونی ساخته شد و در حال حاضر نیز ۴۴۰ واحد مسکونی برای حاشیه نشینان درحال احداث است.

این عضو شورای شهر تبریز گفت: باید مدیریت استان و اداره کل راه و شهرسازی نیز در بحث حاشیه نشینان به شهرداری تبریز کمک کند.

وی گفت: باید اقتصاد شهری آن چنان توانمند شود که شهروند خود برای نوسازی واحدهای مسکونی اقدام کند.

بابایی اقدم با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی ابراز داشت: البته نباید حاشیه نشینی صرفاً به بحث مسکن سازی خلاصه شود. باید در این موضوع پیوست اقتصادی نیز داشته باشیم.

وی گفت: دولت نیز باید در بحث حاشیه نشینی ورود کند. هر دولت در حوزه های مختلف سیاست های مختلفی دارد و الان سیاست های بازآفرینی مطرح است. دولت به عنوان تسهیل گر عمل می کند.