گرگان، شرح آنلاین، مهر - فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه 3 درصد قتل های کشور در این استان انجام می شود گفت: طی 9 ماه گذشته سال 97 تعداد 46 فقره قتل در این استان انجام شده است.

قتل ۴۶ نفر در ۹ ماه گذشته خبری است که سردار علی اکبر جاویدان ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از آن سخن گفت.

وی که به مناسبت فرا رسیدن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران سخت می گفت با اشاره به آمار سیمای جرائم که توسط ستاد فرماندهی مرکزی طی ۹ ماه اخیر  به دست آمده است، اظهار کرد: هر سه ماه یکبار عملکرد مراکز فرماندهی استان ها توسط ستاد مرکزی در تهران بررسی و رتبه بندی در قسمت های مختلف تحت عنوان سیمای جرائم اعلام می شود.

جاویدان گفت: طبق این آمار ارائه شده طی ۹ ماه گذشته ۷۰ درصد کل سرقت های استان گلستان، خرد و ۳۰ درصد سرقت مهم بوده است.

وی اظهار کرد: ۱.۴ درصد کل سرقت های کشور در استان گلستان رخ می دهد و از این نظر رتبه ۱۷ کشور را دارا هستیم.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: طی ۹ ماه گذشته ۴۶ فقره قتل در استان رخ داده که طبق این آمار سه درصد از قتل های کشور در گلستان رخ می دهد.

قتل

 

جاویدان با بیان اینکه گلستان رتبه ۱۰ کشفیات مواد مخدر در کشور را داراست، گفت: گلستان به لحاظ افزایش میزان کشف مواد مخدر رتبه نخست کشوری را به دست آورده است.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۱۳ تُن و ۸۳۳ کیلوگرم مواد مخدر در سطح کشف داشته ایم که این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۴۱ درصدی داشته است.

وی افزود: از این آمار ۹ تن و ۵۱۱ کیلو مربوط به کشف تریاک و یک تن و ۸۴۴ کیلوگرم مربوط به حشیش است.

جاویدان گفت: آمار کشفیات استان گلستان در حوزه مواد مخدر در ۱۰ ماه گذشته از آمار کشفیات مواد مخدر طی چهار سال گذشته بیشتر بوده و مهمترین علت در رسیدن به این امر اشرافیت کامل به هدف ها بوده است.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: در این ایام ۹۲ قاچاقچی اصلی، ۲۵۷ نفر عناصر وابسته و پنج هزار و ۱۱۷ نفر از معتادین دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: ۱۴ دستگاه خودروی سنگین، ۱۱۶ خودروی سبک، ۳۸ دستگاه موتور سیکلت و هفت قبضه اسلحه در این ایام کشف شده است.

جاویدان اظهار کرد: در حوزه پاکسازی مواد مخدر ۶۴۲ عملیات انجام شده است و از آموزش و پرورش برای اهتمام به پاک سازی اطراف حوزه های آموزشی تشکر می کنم.

کشف ۲۱ میلیارد تومان اختلاس در گلستان

وی از کشف ۶ فقره اختلاس در استان با مبلغ ۲۱ میلیارد تومان خبر داد و گفت: از این تعداد  یک پرونده مربوط به اختلاس از مخابرات استان با مبلغ ۱۹ میلیارد تومان بود که توسط پیمانکار انجام شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی گلستان از افزایش ۹۸ درصدی کشف قاچاق طی ۱۰ ماه گذشته نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: طی این ایام ۳۱۸ میلیارد ریال قاچاق کشف شده که مواد غذایی، کالای خانگی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و… بیشترین کالاهای قاچاق را تشکیل می دهند.

وی گفت: ۱۰۸ نفر از اراذل و اوباش استان توسط اداره اطلاعات طی ۱۰ ماه گذشته دستگیر شده اند.