میزان، شرح آنلاین - جعفری دولت‌آبادی از ورود دادستانی تهران به موضوع گران‌فروشی با تشکیل کمیته استانی خبر داد و تاکید کرد که نباید اجازه داد این اقدام به شکست منجر شود و حال که دادستانی برای حمایت از اقدامات دستگاه‌ها در مقابله با گران‌فروشان اعلام حمایت کرده، همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها مؤثر خواهد داد.

جعفری دولت آبادی هدف از تشکیل کمیته مقابله با گران‌فروشی را کمک به دولت و رفع مشکلات مردم عنوان کرد و یادآور شد: قوه قضاییه مسؤول مبارزه با گران‌فروشی نیست و مقابله با گرانی و گران‌فروشی باید از سوی دولت و سازمان تعزیرات صورت گیرد؛ ولی شرایط کشور اقتضا می‌کند که همه کمک کنند و به دنبال خنثی‌سازی نقشه دشمن باشند.

دادستان تهران تجربه موفق راه‌اندازی شعب ویژه در دادسرای تهران را مرهون ویژگی‌های رسیدگی در این شعب شامل سرعت، دقت، قاطعیت و شفافیت از جمله علنی بودن محاکمات دانست و افزود: این شاخص‌ها به کسانی که قصد اخلال در نظام اقتصادی کشور را دارند، نشان داد عزم قوه قضاییه در مقابله با جرایم اقتصادی جدی است.

وی در جمع‌بندی مباحث نمایندگان دستگاه‌ها اظهار داشت: کشور با توجه به شرایط اقتصادی، نیاز به مدیریت جهادی دارد و اقتضا می‌کند که در رابطه با حل مشکلات از جمله گران‌فروشی، همه به دولت کمک کنند.

جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر ضرورت اتخاذ مدیریت کارآمد در مقابله با گران‌فروشی، گفت: مردم اگر احساس کنند که دولت به مسایل آن‌ها توجه دارد، با مشکلات کنار می‌آیند؛ و این امر زمانی محقق می‌شود که مسؤولین در جایگاه پرچمداری مبارزه با مشکلات ظاهر شوند.

دادستان تهران گفت: مردم از موضوع گران‌فروشی رنج می‌برند؛ چرا که در طول چهل سال پس از انقلاب، گران‌فروشی تا این حد وجود نداشته، اختلاف قیمت اقلام مصرفی برای مردم قابل توجیه نیست و تنوع، تعدد و تکثر قیمت‌ها در اقلام مشابه قابل دفاع نیست.