تبریز،(شرح آنلاین) - مانی رحمانی بازیگر نقش نوجوانی جواد جوادی در سریال " بچه مهندس2 " است که این روزها با حضورش در شبکه دو در کانون توجه مخاطبان شبکه دو سیما قرار گرفته است، نوجوانی خوش تیپ که این روزها با سوژه ای عاطفی برای رده سنی خود خانواده ها را درگیر خود کرده است.

مانی رحمانی این روزها با بازی خود در سریال بچه مهندس ۲ در کانون توجه خانواده ها و هم سن و سال های خود قرار گرفته است. این همه مورد توجه قرار گرفتن دو بعد دارد. یکی به خاطر موضوع سریال که روابط احساسی و عاطفی نوجوانان و نحوه مواجه خانواده ها با این حس معصوم را واکاوی می کند و دیگر شخصیت خود بازیگر این نقش که از نگاه مخاطبان آینده ای درخشان برایش متصور هستند.

مانی رحمانی

منبع: صفحه اینستاگرام مانی رحمانی

اما مانی رحمانی خود در این باره می گوید: ما بازیگران نوجوان با مانعی بزرگ به نام بلوغ مواجهیم، چرا که بعد از به بلوغ رسیدن  به دلیل تغییراتی که در آنها رخ می دهد در سینما کار نمی کنند. فکر می کنم که اگر در آینده بتوانم این مساله را پشت سر بگذرانم احتمالاً در سینما فعالیت خود را ادامه دهم البته دوست دارم به عنوان رشته تحصیلی کارگردانی بخوانم و در کنار آن بازیگری را نیز ادامه دهم.

او متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۳ است. در خانواده ای مذهبی به دنیا آمده و به دلیل علاقه اش به بازیگری از سن چهار سالگی به دلیل حمایت های خانواده اش موفق به ایفای نقش در حدود ۲۰ فیلم و سریال شده است.

تجربه اولش در سریال روزگار قریب بود که سال ۸۶ در آن نقش آفرینی کرد. اوج پرکاری و درخشش وی سال ۹۴ بود چرا که در آن سال با بازیگری در دو فیلم و سریال سال پر مشغله ای را از سر گذراند.

او در این سال با بازی در سریال نفس گرم به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و فیلم خانه‌ای در‌ خیابان چهل‌ و یکم به کارگردانی حمیدرضا قربانی کارنامه هنری خود را در خور توجه کرد.

خاطره گذاشتن سنگ ریزه در کفشش برای لنگیدن در یکی از سکانس های سریال زیر لب بشمار توسط شهروان کارگردان یکی از خازراتی است که برای او جذاب و در عین حال توام با سختی بوده است.

مانی رحمانی در این باره می گوید: “من خیلی درد کشیدم، تو اون سرما سختم بود. اشکم در اومد و آقای شهروان گفت اشکال نداره این سختی ها رو می کشی و موقع پخش فیلم خودت می‌بینی چقدر خوب شده.”

او تجربه حضور در سی امین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان به‌عنوان بازیگر فیلم سینمایی «خیال نقش» به کارگردانی احمد فیضی را در کارنامه کاری اش دارد. او درباره این فیلم می گوید: با اینکه پیش از این در فیلم های حوزه سینمای کودک و نوجوان کار کرده ام ولی «خیال نقش» اولین فیلمی است که با آن در یک جشنواره فیلم حضور پیدا کردم.

این فیلم داستان پسربچه ای است که پدر ندارد و تمام مشکلات زندگی روی دوش اوست و حضور در بازار کار باعث می شود که شخصیت داستان، کودکی را فراموش کرده و خیلی زود بزرگ شود.

از نقاط جالب شخصیت مانی رحمانی پایبندی او به مسایل مذهبی و احترام به بزرگان هشت سال دفاع مقدس است. در جشنواره فیلم کودک و نوجوان با به تن کردن تی شرت منقش به تصویر شهید فهمیده در مراسم حضور پیدا کرد. خودش در این باره گفته است: علت انتخاب این تی شرت این بود که شهید فهمیده نوجوانی هم سن و سال ما بود که با شهادتش در کنار دیگر شهدای جنگ تحمیلی باعث شده هم‌اکنون و با خیال راحت مشغول به تماشای فیلم باشیم و امنیت خود را مدیون شهدا هستیم، باید در همچنین جشنواره‌هایی یاد شهدا را زنده کرد.

 

مانی رحمانی

منبع: صفحه اینستاگرامی مانی رحمانی

 

مانی رحمانی

منبع: صفحه اینستاگرامی مانی رحمانی

از علایق شخصی اش می توان به حضور در مراسم مذهبی و زیارت کربلا نام برد. استقلالی دو آتشه ای است که در کنار این علاقه ورزشی اسکیت و ژیمناستیک و گاه والیبال را هم پیگیری می کند.

او همچنین  در سریال باب المراد در نقش نوجوانی امام جواد (ع) که ساخته کشور لبنان می باشد بازی کرده و مدتی در شبکه پویا اجرای برنامه ورجه وورجه را برعهده داشت.

گذشته از انتقاداتی که به بچه مهندس ۲ در بین برخی خانواده ها به دلیل موضوع احساسی اش بین دو نوجوان می شود نقش آفرینی مانی رحمانی پخته و گیراست و علت پای تلویزیون نشستن همین خانواده های منتقد هم، بازی این نوجوان خوش تیپ سینمای ایران است.صفحه اینستاگرامی او با ۲۶ هزار فالوور در کانون توجه علاقمندان اوست و پلی ارتباطی برای گفتگو با هوادارانش.

سریال بچه مهندس ۲ هر شب از شبکه دو سیما در حال پخش است.

رف۶۱/