(شرح آنلاین) - مدیرعامل ایران‌ایر گفت: در کنار کانال مالی ویژه ایران و اتحادیه اروپا، ایران‌ایر نیز با همین کشورها کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی راه‌اندازی کرده است.

فرزانه شرفبافی در حاشیه نمایشگاه صنعت لجستیک، با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پیش از اجرای طرح SPV (کانال مالی ایران و اتحادیه اروپا)، طرح SPA (کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی ایران و اتحادیه اروپا) را طراحی کرده بود، اظهار داشت: امیدوارم در کنار کانال SPV، کانال مالی مدنظر شرکت هواپیمایی هما (SPA) نیز به زودی راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: نتیجه ایجاد کانال مالی ویژه حمل و نقل هوایی ایران و اتحادیه اروپا با سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس، افزایش پروازهای بین‌المللی هما، امکان ورود و خرید هواپیمای جدید و امکان خرید قطعات هواپیما خواهد بود.

مدیرعامل ایران‌ایر درباره مجوز خرید هفت فروند ATR باقی‌مانده گفت: برای خرید این ATRها، مجوز اوفَک (اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا)، لازم است؛ از همین رو شرکت هواپیماسازی ATR مجدداً تقاضای خود را به اوفک ارائه داده است و ما باید ببینیم که آیا آمریکایی‌ها به تقاضای ATR پاسخ می‌دهند یا خیر.

شرفبافی درباره ممنوعیت نشست و برخاست هواپیماهای هما در فرودگاه‌های اروپا افزود: ما از ابتدا هم هیچ مشکلی در نشست و برخاست هواپیماهایمان در فرودگاه‌های اروپا نداشتیم و این اشتباه در رسانه‌ها بود که ایران‌ایر را به عنوان شرکت تحریم شده از سوی اروپا اعلام کرده بودند.

وی درباره فروش بلیت چارتری پروازهای هما تأکید کرد: هما اخیرا اپلیکیشن موبایلی شبکه فروش را راه‌اندازی کرده و از ابتدا هم بر روی فروش پروازهای چارتر کار نمی‌کرد.