ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، ( شرح آنلاین ) - جواد رضویان در نشست پرسش و پاسخ فیلمش«زهرمار» در سینمای رسانه گفت: من تازه وارد این عرصه شدم، بی‌رحمانه مرا نقد کنید اما جانب انصاف را نگه‌دارید.

فرش قرمز زهرمار

 

نشست خبری فیلم «زهرمار» با حضور جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده)، سیدجواد رضویان (کارگردان)، سیامک انصاری، شبنم مقدمی (بازیگران)، ثنا نوروزبیگی (طراح لباس)، پیمان عباسی (نویسنده)، عبدالله اسکندری (گریمور)، رضا خسروی (آهنگساز)، محمود خرسند (صداگذار) و با اجرای احسان کرمی در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، جواد رضویان ضمن تشکر از خبرنگاران و عکاسان گفت: من تازه وارد این عرصه شدم، بی‌رحمانه مرا نقد کنید اما جانب انصاف را نگه‌دارید.

پیمان عباسی، نویسنده هم در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم را کمدی می‌دانید، گفت: «زهرمار» کمدی نیست، قصه کاملا اجتماعی دارد و معضل مواد مخدری را به همین شکل که دیدید نشان می‌دهد.

رضویان در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید ساخت فیلم‌های ضد ارزشی به سبک دهه ۸۰ تمام شده است بیان کرد: من اعتقاد ندارم «زهرمار» ضد ارزشی است. اتفاقا به ارزش‌های بسیاری توجه دارد. اما اگر اینطور به نظر نمی‌رسد، به خاطر من است.

شبنم مقدمی هم درباره بازی‌اش در این فیلم گفت: من همیشه سعی می‌کنم نقش‌های متفاوت انتخاب کنم.

نوروزبیگی درباره پاسخ به این سوال که«چقدر با توجه به اینکه برادرتان مداح است انتظار بروز واکنش از سوی جامعه مداحان را دارید و آیا مداحی تاکنون فیلم را دیده یا نه؟»، گفت: حساسیت من و آقا جواد بیشتر بود. بازتاب‌ها را که می‌بینم، برادر خود من هم دیدند. نقدی شده بود به آن‌ها که اگر یک مداح در این موقعیت قرار بگیرد،‌ چه کاری انجام می‌دهد. آیا می‌تواند از پس آن بربیاید،‌ یا از همان ابتدا کنار می‌کشد.

 

نشست خبری زهرمار

 

یکی از خبرنگاران از رضویان پرسید«انتظار گرفتن سیمرغ را دارید»، گفت: به هیچ‌وجه.

او درباره نحوه انتخاب بازیگران این فیلم، گفت: اولین و آخرین انتخاب ما آقای انصاری بودند. گزینه‌های دیگری هم بودند، گپ‌هایی هم زده شد. به واسطه تغییر سرمایه‌گذاری که برای من اتفاق افتاد،‌ همچنان روی آقای انصاری تاکید داشتم. خانم مقدمی هم از همان ابتدا اولین انتخابم بود، چون می‌دانستم قدشان از آقای انصاری بلندتر است.

رضا خسروی، آهنگسار درباره موسیقی فیلم گفت: در موسیقی فیلم سعی کردم به صحنه‌ها ضربه نزنم و موسیقی خودنمایی نداشته باشد.

خرسند درباره تجربه صدابرداری و صداگذاری زهرمار بیان کرد: این کار از نظر صدابرداری بسیار ایده‌آل بود و هیچ مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم.

ثنا نوروزبیگی درباره طراحی لباس فیلم «زهرمار» گفت: کار کردن در کنار اساتید برای من افتخار برانگیز بود و بیشتر یاد گرفتم.

رضویان درباره بازی زنده یاد محب اهری بیان کرد: فکر می‌کنم بعد ازاین فیلم هم در فیلم دیگری بازی کردند.

نوروزبیگی درباره هزینه ساخت فیلم گفت: هزینه تولید این فیلم حدود دو میلیارد و ششصد میلیون تومان شده است.

سیامک انصاری در پاسخ به سوالی در مورد ایفای نقشی متفاوت در این فیلم گفت: من خیلی با جواد رضویان تمرین داشتم. خیلی تلاش کردیم روی لحن و حرکات کار کنیم و در کل خیلی سختی کشیدم.

جواد رضویان در پاسخ به سوالی در مورد هدف فیلم و دغدغه اش برای ساخت آن گفت: هدف یک نقد اجتماعی بود و اینکه نشان دهیم فقر می تواند منجر به چه چیزهایی شود. چه فقر مالی چه فقر فرهنگی.این فیلم تلاش کرد این مورد را به تصویر بکشد.

رضویان در مورد شانس دریافت سیمرغ گفت: جشنواره کلا هیجان انگیز است و ما مدام در حال ترشح آدرنالین هستیم.خوشحالم از دوستان که اجازه دادند در اولین تجربه کارگردانی ام پا به جشنواره بگذارم.

رضویان در پاسخ به سوالی در مورد انتظارش از مخاطب بعد از تماشای فیلم گفت: وقتی هر نقد اجتماعی ای ساخته می شود تلاش بر این است که یک آگاهی بخشی به جامعه صورت بگیرد. این جاهایی که ما در فیلم مان نشان دادیم وجود دارد و هست. من می توانم مستنداتش را هم به شما نشان بدهم. کمی حواس‌مان را جمع کنیم و اطراف مان را بهتر ببینیم.

 

تیلر زهرمار