تبریز،(شرح آنلاین) - بازار سکه امروز برای سکه طرح امامی قیمت 4میلیون و 73 هزار تومان را تعیین کرد.

بازار سکه روز جاری را در حالی آغاز کرد که قیمت هر قطعه سکه امامی، روز گذشته با ۱,۷۰۰,۰۰۰ ریال کاهش به رقم ۳۹,۹۸۰,۰۰۰  رسیده بود با این حال در روز جاری، سکه طرح جدید با رقم ۳۹,۸۸۰,۰۰۰ داد و ستد خود را شروع نموده که این رقم تا لحظه تنظیم این گزارش برابر با ۴۰,۶۸۰,۰۰۰ می باشد.

در بازار امروز، قیمت سکه در بالاترین معاملات به ثبت رسیده ۴۱,۰۴۰,۰۰۰ ریال و در کف معاملاتی نیز با رقم ۳۹,۸۸۰,۰۰۰ دادو ستد گردید.

بررسی روند قیمت و نوسانات سکه، گویای این است که این مسکوک در روزهای مشابه سال گذشته یعنی در مورخ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ برابر با ۱۵,۰۹۵,۰۰۰ ریال معامله شده بود که این به معنای افزایش ۲۵,۵۸۵,۰۰۰ ریالی سکه در یک ساله گذشته می باشد. این در حالی است که بازار سکه در بازه ۶ ماهه، نوسانی برابر با ۴٫۱۷ درصد یا ۱,۶۳۰,۰۰۰ ریال را پشت سر گذاشته و این رقم برای دوره زمانی سه ماهه ۵,۴۲۰,۰۰۰ ریال و برای دوره یک ماهه برابر با ۴,۰۵۰,۰۰۰ ریال می باشد.

ارزهای خارجی

دلار در حالی روز جاری را آغاز نمود که در روز گذشته با کاهش ۵,۵۰۰ ریالی با نرخ ۱۱۳,۰۰۰ به کار خود پایان داده بود اما روز جاری برای دلار با ۳,۰۰۰ ریال کاهش نسبت به روز گذشته و با رقم ۱۱۰,۰۰۰ ریال آغاز شد. این در حالیست که در اوج نوسانات روز جاری، رقم ۱۱۰,۰۰۰ برای دلار به ثبت رسید و در پایین ترین سطح این نوسانات نیز رقم ۱۰۹,۷۰۰ ریال برای هر دلار آمریکا مشاهد شد. در همین حال بانک مرکزی، نرخ دلار دولتی را برابر با ۴۲,۰۰۰ ریال اعلام کرد.

گفتنی است که نرخ فعلی هر دلار در بازار معاملات غیر رسمی، در ماه جاری نوسان ۳٫۶۳ درصدی را برابر با ۳,۸۵۰ ریال پشت سر گذاشته است که این فرآیند قیمت دلار را از رقم ۱۰۶,۰۰۰ که در روز پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ به ثبت رسیده بود هم اکنون به ۱۰۹,۸۵۰ ریال رسانده است. بر همین منوال، دلار در بازه زمانی هفتگی نیز نوسانی برابر با ۶٫۸۲ درصد یا۸,۰۵۰ ریال تجربه کرد که این میزان نرخ دلار را از رقم ۱۱۷,۹۰۰ ریال در هفته گذشته به رقم کنونی رسانده است. همچنین دلار آزاد، سال گذشته در چنین روزهایی با رقم ۴۷,۰۴۰ ریال مبادله میشد که به این ترتیب می توان نوسان سالیانه دلار را رقمی حدود ۶۲,۸۱۰ ریال یا ۱۳۳٫۵۲ درصد برآورد نمود.

طلای ۱۸ عیار و ۲۴ عیار

بازار طلا روز جاری را با افزایش ۱۶,۱۰۰ ریالی و با رقم ۳,۵۳۹,۲۰۰ آغاز کرد که طی معاملات روز گذشته ۱۷۵,۵۰۰ ریال نوسان را تجربه کرده و با  نرخ ۳,۵۵۵,۳۰۰ ریال در انتهای روز به کار خود پایان داده بود.

بنا به گزارش های ثبت شده در مبادلات روز جاری، هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۳,۱۰۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر با نرخ ۳,۵۷۸,۴۰۰ ریال در حال معامله است که این رقم مبین افزایش ۲۳,۱۰۰ ریالی این فلز گران بهاست. بر این اساس هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز با ۳۰,۸۰۰ ریال افزایش نسبت به روز قبل و با رقم ۴,۷۷۱,۲۰۰ ریال در بازار معامله شد. مشاهدات به ثبت رسیده گویای این نکته است که در اوج نوسانات روزانه، برای طلای ۱۸ عیار، رقم ۳,۶۱۳,۱۰۰ ریال به عنوان سقف و رقم ۳,۵۳۹,۲۰۰ ریال به عنوان پایین ترین نرخ و کف معاملاتی ثبت گردید که این رقم در طول روزجاری برای طلای ۲۴ عیار برابر با ۴,۸۱۷,۴۰۰ ریال به عنوان بالاترین و ۴,۷۱۸,۹۰۰ ریال به عنوان پایین ترین نرخ تا این لحظه بوده است.