( شرح آنلاین ) - حمله نظامی عربستان به ایران از نظر تحلیل گران غربی پیامد های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

حمله نظامی عربستان سعودی به ایران از نظر دکتر فرانس ژیرس استاد دانشگاه و مفسر جنگ که رئیس اتاق جمگ ناتو در مجله ورد وار ( world war ) موجب نابودی کامل کشور های زره بینی خلیج فارس و عربستان سعودی خواهد شد.

وی چنین بیان می دارد که ؛ در همان ابتدای آغاز جنگ تنگه هرمز توسط ایران مین گذاری شده و با ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران کنترل خواهد شد و در پی آن ۳ نفتکش عظیم عربستان که هر روز صادرات نفت این کشور را انجام می دهند مصادره و تمام پرسنل این نفتکش ها اسیر ایران خواهند گردید.

همچنین ۴ سکوی مشترک نفتی بین قطر و امارات سریعا توسط ایران بسته می شود و ایران تنها با شلیک یک موشک شهاب ۱ می تواند کل سیستم میدان نفتی وفتق قطر را منهدم کند.

فرودگاه های دوحه ، ابوظبی ، دبی ، شارجه ، ریاض و بحرین سریعا هدف موشک های ایرانی قرار خواهند گرفت و در پی آن مواصلات هوایی و تدارکاتی اعراب از طریق آسمان قطع می گردد و تنها در ظرف نیم ساعت از شروع جنگ مسیر تردد دریا و آسمان برای اعراب بسته می شود.

با هجوم موشک های نقطه زن ایران ۲۲ پایگاه نظامی ائتلاف عربستان و کشور های حاشیه خلیج فارس طی چند ساعت مورد حمله قرار خواهد گرفت و توان نظامی آنها به نصف کاهش خواهد یافت.

موشک های قاهر تحویل داده شده به انصار الله خواهند توانست در مدت کوتاهی کل تاسیسات نفتی آرمکو عربستان را نابود کند.

در صورت حمله نظامی عربستان و آمریکا و متحدانش در عرض یک ساعت امارات ، قطر ، بحرین و کویت به عصر حجر باز خواهند گشت.

کل بورس های جهان که عمدتا اعراب سهامدار آنها هستند سقوط ۹۰ درصدی خواهند داشت و با انهدام سکوهای نفتی هر بشکه نفت به ۴۰۰ دلار خواهد رسید.

با توجه به قدرت موشکی ایران دبی با ۱۴ موشک ، شارجه با ۱۳ موشک ، منامی بحرین با ۴ موشک ، ابوظبی با ۷ موشک ، دوجه قطر با ۱۱ موشک ، السامیه و الکویت کویت با ۲۲ موشک ، جده عربستان با ۲۴ موشک و ریاض با ۲۸ موشک که تنها از ۲ پایگاه موشکی ایران شلیک می شود نابود خواهند شد و نیازی به عملیاتی شدن ۱۱۰ پایگاه موشکی دیگر ایران نخواهد بود.

وی بیان می دارد: آمریکا و متحدانش خوب می دانند در صورت جنگ با ایران ، فاتحه اقتصاد دنیا خوانده خواهد شد.