(شرح آنلاین) - عرضه اولیه کشت و دامداری فکا فردا چهارشنبه 24 بهمن از طریق فرابورس انجام می شود.

سرمایه گذاران بازار سرمایه می توانند فردا چهارشنبه ۲۴ بهمن نسبت به خرید حداکثر ۶۰۰ سهم از عرضه اولیهشرکت کشت و دامداری فکا با نماد” زفکا ” اقدام کنند.

سرمایه گذاران می توانند با حداکثر پنج میلیون و دو هزار و ۶۰۹ ریال با حداقل قیمت ۸۲۰۰ ریال تا حداکثر ۸۳۰۰ ریال در این عرضه اولیه شرکت کنند.

مهران کرامتی، معاون برنامه ریزی و توسعه شستا تصریح کرد: شرکت کشت و دامداری فکا از شرکت ‌های زیر مجموعه شستا است که عرضه اولیه سهام آن در فرابورس با هدف افزایش مشارکت عمومی در مالکیت شرکت ها و چابک سازی مجموعه شستا انجام می‌ گیرد.
کرامتی افزود: خروج مدیریت شده از بنگاه‌داری از جمله اهداف شستا است که یکی از راه‌های آن حضور در بازار سرمایه به منظور جلب مشارکت‌های عمومی و جذب منابع خرد است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شستا در ادامه خاطر نشان کرد: منابع حاصل از فروش سهام شرکت‌ها در بورس به اجرای طرح‌های توسعه ای، اشتغال‌زایی و بهبود پرتفوی (سبد دارایی) منجر خواهد شد. ضمن اینکه مدیرعامل جدید شستا اعتقاد دارد، تامین مالی طرح‌های توسعه ای از مسیر بازار سرمایه علاوه بر تحقق راهبرد خروج از بنگاهداری به توسعه شفافیت نیز منجر خواهد شد.»

شرکت فکا درسال ۱۳۵۳ در زمینی به وسعت ۸۰۰ هکتار در جنوب شرقی اصفهان تأسیس و درسال ۱۳۵۷ در زمینه کشاورزی ودامپروری آغاز به فعالیت کرده است.

این مجموعه درزمینه دامپروری دارای سه واحد پرورش دام است. تولید سالانه ۶۰ هزار تن شیر، تولید گوساله های حاصل از برداشت تخمک و انتقال جنین سالیانه ۲۵۰ راس، ظرفیت فروش سالیانه ۲۰۰۰ قطعه جنین منجمد،ظرفیت فروش ۸۰۰ راس تلیسه آبستن، ارائه سالیانه ۱۸۰ راس گوساله نر ممتاز، فروش ۲۵۰۰ راس گوساله نر معمولی، تولید اولین جنین آزمایشگاهی و اولین گوساله شبیه سازی شده در خاورمیانه، تولید انبوه جنین های منجمد با ارزش ژنتیکی بالا از جمله ظرفیت‌های این شرکت زیر مجموعه شستاست.