( شرح آنلاین ) - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت : پیش فروش بلیط های نوروزی هوایپیما از چند روز گذشته آغاز شده و توسط چند شرکت هواپیمایی دیگر طی هفته آینده تکمیل می گردد.

رضا جعفر زاده با بیان آغاز پیش فروش بلیط هواپیما برای ایام نوروز افزود: بیلت های نوروز ۹۸ هیچ افزایش قیمتی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت : قیمت بلیت ها بر اساس یک ساعت صندلی پرواز طبق محاسبات و توافقات انجمن شرکت های هواپیمایی مشخص شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تفاوت نرخ برخی شرکت های هواپیمایی نیز گفت : تفاوت قیمت براساس عرضه و تقاضای شرکت های هواپیمایی اجا شده است.

جعفرزاده با اشاره بر برخی شایعات مبنی بر افزایش های قیمت در ایام نوروز گفت : قیمت بلیط های در نظر گرفته شده در بسیاری از موارد حتی کمتر از هزینه های تمام شده است.

وی تاکید کرد : سال ۱۳۹۴ قیمت گذاری بلیت های هواپیما به شرکت های هواپیمایی سپرده شد ولی این امر افسار گسیخته نیست و در ایام پر تقاضا که احتمال افزایش قیمت توسط دلالان وجود دارد ، با توافق مدیران عامل شرکت های هواپیمایی در نرخ تعریف شده ای نگه داشته می شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوربا اشاره بر دستور العمل جدید در خصوص عدم امکان فروش بلیط چارتری ادامه داد : در حال حاضر دیگر امکان فروش بلیط چارتری به جز برای مسیر های کیش و قشم و مناطق نفتی تنها در صورتی مجاز است که امکانات اقامتی نیز در کنار آن ارائه گردد.

وی خاطر نشان کرد : نظارت بر قیمت ها و نحوه فروش به دو صورت توسط بازرسان سازمان هواپیمایی کشور و گزارشات مردمی ارسالی به وبسایت سازمان هواپیمایی کشوری ( www.cao.ir ) انجام خواهد پذیرفت.

جعفرزاده در خصوص نحوه برخورد نیز گفت : دختر خدماتی متخلف در مرحله اول اخطار خواهد گرفت و در صورت تکرار تعلیق فعالیت می شود و در نهایت در صورت تکرار با لغو مجوز مواجه خواهد گردید.

وی تاکید کرد : مردم لازم است از مراکز معتبر نسبت به خرید بلیط اقدام کنند و مدیرت سفر داشته باسند ال سفر آسوده ای داشته باشند.

جعفرزاده خاطر نشان کرد : در صورا بروز تخلف مردم می توانند ابتدا به همان شرکت هواپیمایی ارائه دهنده بلیط و در صورت عدم دریافت جواب مناسب از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشور مراجعه و نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند.