استانداری اردبیل،(شرح آنلاین) - استاندار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت اتصال خط ریلی آذربایجان به پارس‌آباد اقدامات اولیه در این خصوص انجام پذیرفته است.

اکبر بهنام‌جو بعد از ظهر یکشنبه در مراسم بهره برداری از طرح توسعه فاز دوم پایانه مرزی بیله‌سوار تصریح کرد: مطالعات لازم در راستای اتصال خط ریلی اردبیل به پارس‌آباد و همچنین خط ریلی آذربایجان به پارس‌آباد انجام پذیرفته است.

وی به تلاش در راستای توسعه شهرستان بیله‌سوار نیز اشاره کرد و افزود: تمامی اقدامات در منطقه مغان با هدف رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و اهالی منطقه انجام می‌شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: در راستای زیباسازی محوطه پایانه مرزی بیله سوار نیز هماهنگی‌های لازم با شهرداری و فرمانداری به عمل آمده و اعتباری نیز از محل استانی برای این امر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه شهرستان بیله‌سوار پیشانی کشور محسوب می‌شود، افزود: این منطقه باید برای استقبال از مسافران خارجی که از جمهوری آذربایجان وارد می‌شوند همواره آماده و مناسب باشد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: بیش از ۱۵ درصد از دو الی سه هزار مسافر ورودی به استان از طریق این پایانه با هدف درمانی به استان می‌آیند که در راستای استقبال مناسب از این بیماران توریسم سلامت در استان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: یکی از بیمارستان‌های بخش خصوصی در استان با راه اندازی هتل بیمارستان در امر اسکان و اقدامات درمانی این مسافران فعالیت دارد و طرح توسعه گردشگری درمانی از برنامه‌های آتی استان است.

بهنام‌جو در ادامه با اشاره به انجام مطالعات لازم در راستای اتصال خط ریلی اردبیل به پارس آباد و همچنین خط ریلی آذربایجان به پارس آباد از انجام مقدمات اولیه برای اتصال خط ریلی آذربایجان به پارس آباد خبر داد.