استاندار اردبیل گفت: اتصال راه‌آهن اردبیل – مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان جزو طرح‌های اولویت‌دار اجرایی است که مورد توافق مقام‌های دو کشور قرار گرفته است. شرح آنلاین: اکبر بهنامجو در بازدید از طرح راه آهن اردبیل اظهار داشت: پروژه راه‌آهن اردبیل طبق برنامه‌های زمانی در نظر گرفته تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری […]

استاندار اردبیل گفت: اتصال راه‌آهن اردبیل – مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان جزو طرح‌های اولویت‌دار اجرایی است که مورد توافق مقام‌های دو کشور قرار گرفته است.

شرح آنلاین: اکبر بهنامجو در بازدید از طرح راه آهن اردبیل اظهار داشت: پروژه راه‌آهن اردبیل طبق برنامه‌های زمانی در نظر گرفته تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد که به همین منظور روزشمار افتتاح راه‌آهن اردبیل در سطح شهر نصب شده است تا این مسئله نقطه عطف و امیدی در بین مردم ایجاد کند.
وی با اشاره به این که مرحله نخست فاینانس داخلی طرح پروژه راه‌آهن اردبیل تامین شده است افزود: اجرای مطلوب این پروژه برای ما یک اولویت اساسی است و در این زمینه در تلاش هستیم با داشتن ظرفیت‌های موجود طرح مطالعاتی این پروژه را به مرحله قابل قبول و مطلوب برسانیم که این مسئله در حال حاضر یک اولویت اساسی است.
استاندار اردبیل تصریح کرد: اتصال راه‌آهن اردبیل – مغان به خط ریلی جمهوری آذربایجان جزو طرح‌های اولویت‌دار اجرایی است که مورد توافق مقام‌های دو کشور قرار گرفته و با توجه به این که این مسئله می‌تواند حوزه اقتصادی استان را دچار تحول اساسی کند به همین منظور در این زمینه باید برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.
بهنامجو تصریح کرد: طرح راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز هم‌اکنون در مرحله مطالعاتی قرار دارد که تلاش بر این است در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرایی برسد و بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای عملیاتی کردن این پروژه دست یابیم که این مسئله برای ما یک اولویت اساسی است تا اردبیل را به خط ریلی کشور وصل کنیم.
وی اظهار کرد: این پروژه با پیگیری‌ها و تلاش‌ها انجام یافته در زمره پروژه‌های اولویت‌دار ریلی کشور قرار گرفت و اعتبارات قابلی توجهی برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده که تاکنون بخشی از این اعتبارات تحصیص یافته و با اتمام هر فاز مابقی اعتبارات نیز اختصاص می‌یابد که این مسئله نیز هم‌اکنون یک اولویت اساسی است.