مهر ، (شرح آنلاین) - رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: عراق تحریم‌هایی که به شکل یک جانبه بر ملت ایران تحمیل شده است را محکوم می‌کند.

الحلبوسی در نشست خبری مشترک با لاریجانی گفت: امیدوارم همکاری‌ها و ارتباطات میان دو کشور افزایش یابد.

وی ادامه داد : نقاط مشترک دینی و جغرافیایی مشترکی بین ایران و عراق وجود دارد، چشم‌انداز ما این است که در روابط ایران و عراق گسترش یابد.

رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: در موضوعات مختلفی در جلسه مشترک صحبت کردیم از جمله آن تقویت روابط و یکپارچه شدن دیدگاه‌ها به ویژه در محافل بین‌المللی که در راستای مصلحت دو کشور این موضع گیری ها انجام شود.

وی ادامه داد: استمرار و ادامه همکاری‌های کمیسیون‌های مشترک ایران و عراق، ضرورت استقرار ثبات و بازسازی عراق پس از جنگ با تروریست‌های داعش نیز از موضوعات مورد بررسی بود.

الحلبوسی افزود: عراق به نیابت از همه جهان وارد جنگ با تروریسم شد و با تلاش‌ها و کوشش‌های فرزندان خود توانست این گروه تروریستی را شکست دهد و این مهم صورت نمی‌پذیرفت مگر اینکه جمهوری اسلامی ایران از عراق حمایت می‌کرد. ما حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق را در این جنگ ارج می‌نهیم.

وی با بیان اینکه عراق تحریم‌هایی که به شکل یک جانبه بر ملت ایران تحمیل شده است را محکوم می‌کند گفت: این تحریم‌ها مخالف تمام حرف‌های بین المللی است.

رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: اجازه نمی‌دهیم از اراضی عراق برای هر نوع هجوم و حمله به هیچ یک از کشورهای همسایه عراق به ویژه جمهوری اسلامی استفاده شود.

الحلبوسی افزود: نیروهایی که در عراق حضور دارند با درخواست دولت عراق در کشور ما حضور دارند و مأموریت آنها مشخص است. مأموریت آنها مبارزه با گروهک‌های تروریستی است.

وی ادامه داد: این نیروها از نظر فنی و اطلاعاتی برای مقابله با گروهک‌های تروریستی از جمله داعش به عراق کمک می‌کنند لذا حضور این نیروها هیچ خطری برای دولت‌های همسایه عراق ندارد.

الحبوسی گفت : عراق وارد جنگی شده است که تمام دنیا را تهدید می‌کند.

رئیس مجلس نمایندگان عراق اظهار داشت: ما نیازمند تلاش‌ها و کمک‌های دوستانمان برای از بین بردن این اندیشه تندروانه هستیم تا بازگشت امنیت به عراق تضمین شود. در مرحله آتی هم شاهد همکاری‌های بیشتر بین جمهوری اسلامی ایران و عراق خواهیم بود. ما به دنبال منافع هر دو ملت وهر دو کشور ایران و عراق هستیم.